איך להקים דף נחיתה מעולה – חלק ב'

להרשמה לקבלת מאמרים וטיפים בנושאי שיווק ופרסום דיגיטלי, פעם בשבועיים:

בחלק א' של המדריך, דיברנו על מה זה דף נחיתה ולמה צריך אחד, מה ההבדל בין דף נחיתה לבין אתר. הצגנו דף נחיתה לדוגמה וציינו חלקים קבועים שכדאי שיהיו בו. 

במאמר הקודם, דיברנו על ה"מה", בואו נדבר על ה"איך" (הצד הטכני של בניית דף הנחיתה).

 

איפה/איך בונים דף נחיתה?

אחרי שהגדרנו את המסר שלנו, ואנחנו יודעים פחות או יותר מה יכיל דף הנחיתה, נשאלת השאלה באיזה פלטפורמה/מערכת נבנה אותו.

ישנם כמה סוגים של מערכות שאפשר בעזרתן לבנות דפי נחיתה: 

  • פלטפורמות ייעודיות לבניית דפי נחיתה, כגון Smoove, רב מסר או mailchimp
  • פלטפורמות לבניית אתרים שמשתמשים בהן לבניית דפי נחיתה כמו wix או וורדפרס


התשובה לשאלה באיזו מן הפלטפורמות לבחור, תלויה בכמה גורמים:

  • התקציב שיש לכם 
  • מידת ההיכרות שלכם עם הפלטפורמה
  • הצרכים שיש לכם מן המערכת
  • האם אתם זקוקים למערכת ששפת הממשק שלה היא בעברית או באנגלית


כמה עולה לבנות דף נחיתה?

אם יש לכם צורך בדף נחיתה פשוט, למשל: דף נחיתה עם טופס ליצירת קשר בלבד, לכו על מערכת חינמית. ככל שהדרישות שלכם מן המערכת יהיו מורכבות יותר, כדאי יותר להשקיע בפלטפורמה מקצועית בעלות חודשית. 

 

כמה דוגמאות למורכבות של המערכת/פלטפורמה שיש במערכות מורכבות:

  • שליחת מייל אוטומטי לאחר שמתקבל ליד בדף הנחיתה
  • התחלת סדרת מסרים ברגע ההרשמה, למשל מסר ביום הראשון, מסר ביום השני, השלישי וכו'
  • שליחת SMS לכל נרשם / איש קשר במועדים מסוימים (למשל: לפני פגישה, ביום ההולדת וכו')
  • הוספת הליד לרשימת תפוצה
  • ניהול רשימות אנשי קשר בהתאם לדף הנחיתה שבו נרשם הליד
  • אפשרות לרכישה (סליקה) מתוך דף הנחיתה


מערכות חינמיות לבניית דף נחיתה:

  • דף נחיתה בחינם ב-wix – למי שרוצה לדעת איך לבנות דף נחיתה בוויקס החברה מציעה אתרים ודפי נחיתה בחינם. תמורת ה"חינם" תקבלו פרסומת קטנה של וויקס, שמופיעה כסטריפ עליון.
    מי שרוצה להוריד את הפרסומת, יצטרך לשלם סכום קטן לחודש.
    יש לשים לב, ששפת הממשק היא אנגלית ולחלק מהאנשים, זה לא נוח כי הם מעדיפים תמיכה וממשק בעברית. אבל כמערכת לדף נחיתה ולבניית אתר, היא מעולה וידידותית.

     

  • דף נחיתה ב-smoove – סמוב היא מערכת ישראלית מעולה לבניית דפי נחיתה, שהיתרון העיקרי שלה הוא ממשק ידידותי ואוטומציות מלאות.
    המערכת היא חינמית וטובה לעסקים בתחילת הדרך.
    לאחר 100 אנשי קשר בחשבון, מתחילים לשלם על המנוי.
    התמיכה בסמוב היא בעברית כמובן אך מתבצעת במייל בלבד עם פתיחת כרטיס שירות.

     

  • דף נחיתה ב-Mailchimp – מיילצ'ימפ היא מערכת חינמית לבניית דפי נחיתה ושליחת ניוזלטרים עד 500 אנשי קשר ו-2,500 שליחות בחודש.
    הפיצ'רים החינמיים מספיקים לגמרי לבניית דף נחיתה פשוט.

     

מערכות לבניית דף נחיתה מקצועי בתשלום:

  • רב מסר – המערכת הישראלית הוותיקה והטובה מציעה דפי נחיתה נפלאים שיש להם את כל הפיצ'רים הדרושים על מנת לבנות דף נחיתה מקצועי.
    החיסרון העיקרי שלה הוא הממשק הלא מובן לפעמים אבל הניראות של הדפים נהדרת והתמיכה הטלפונית והדיגיטלית מעולה.

     

  • דף נחיתה בוורדפרס – אם יש לכם אתר בוורדפרס, תוכלו להוסיף בקלות דף נחיתה ולעצב אותו כרצונכם.
    העבודה עם וורדפרס מצוינת למי שיש גישה טכנית ומיומן בכך. 
    בנוסף, ניתן לממשק את הטופס של דף הנחיתה עם כל מערכת (צריך ידע טכני לעשות זאת).


איך אדע אם המערכת שבחרתי מתאימה לי?

יש עשרות מערכות לבניית דפי נחיתה. הדרך הטובה ביותר לדעת איזה מערכת הכי מתאימה לכם היא פשוט להתנסות. רוב המערכות מציעות 30 יום נסיון התנסות במערכת וכך תוכלו לדעת אם המערכת מתאימה לצרככם. 

עוד דרך לדעת אם המערכת שבחרתם תתאים לכם, היא לבקש המלצה מבעלי עסקים אחרים שאתם סומכים עליהם. הם יוכלו להגיד להם עד כמה טובה התמיכה, איזה פיצ'רים חשובים יש במערכת וכמה קל לעבוד בה.

 

איך מעצבים דף נחיתה?

לכל מערכת שהזכרתי מעלה, יש ממשק פנימי שדרכו מעצבים את דף הנחיתה. 

כמובן, שתצטרכו להקדיש זמן קצר ללימוד הדברים הבסיסיים בתוך המערכת, כמו:

  • האם יש תבניות מוכנות לדף נחיתה שאפשר להשתמש בהן במערכת?
  • איך מעצבים את הפונטים ואת צבעי דף הנחיתה?
  • לאיזה רשימה יש לצרף את הליד לאחר שהשאיר פרטים?

     

הדרך ללמוד את המערכת היא בדרך כלל דרך צפייה בסרטונים ביוטיוב, ושאילתא מדויקת. לרוב, תמצאו סרטון שמסביר בדיוק איך לעשות את מה שאתם מחפשים. 

 

טיפים כלליים לעיצוב דף נחיתה

לסיום, מספר כללים שיעזרו לכם להקים דף נחיתה מעולה:

  1. טופס – אם מדובר בדף נחיתה שיש לו טופס ליצירת קשר, מומלץ לשים אותו פעמיים: פעם בחלק העליון של הדף ופעם בחלק התחתון של דף הנחיתה.

     

  2. בדיקת רספונסיביות – לאחר סיום עיצוב דף הנחיתה, בצעו בדיקה של הדף, הפעם מהטלפון הנייד שלכם. חלק מהמערכות צריכות התאמה למובייל בנפרד (כגון וויקס).
    כדאי לבדוק למשל:
    – טקסטים שעולים אחד על השני
    – התמונות וחלקים בסדר הגיוני (לפעמים במובייל זה משתבש)
    – גודל הפונטים – שלא יהיו קטנים מידי.

     

  3. פעולה לאחר השארת פרטים – חשבו מה אתם רוצים שיקרה לאחר שמישהו השאיר פרטים. האם תרצו שיעבור לדף תודה, יקבל מייל אוטומטי או שניהם (הדברים הללו הם פשוטים וקיימים בכל מערכת).

     

  4. טסטים – בצעו טסטים לבדוק שאתם מקבלים התראה שהתקבל ליד חדש.
    לא תאמינו כמה עסקים נופלים בדברים הקטנים האלו. לדוגמא: כמה לידים הלכו לאיבוד בגלל שמישהו שכח לחבר את הטופס למייל ואף אחד לא קיבל התראה שיש ליד חדש.
    את ההתראה אפשר לקבל במייל או אפילו ב-SMS בחלק מהמערכות.

     

  5. צבעי המותג – נסו ליצור התאמה בין צבעי המותג או הלוגו לבין צבעי דף הנחיתה.
    אפילו אם השתמשתם בתבנית מוכנה, תמיד יש אפשרות לשנות את הצבעים של הדף ולעשות התאמות לצבעים של העסק שלכם.
    זה חשוב מאוד לאחידות של החומרים השיווקיים של כל עסק.

     

  6. כותרות – חשוב לחלק את הדף לחלקים פנימיים ברורים עם כותרות גדולות. הנטייה הטבעית של הגולש הממוצע היא, לסרוק את הכותרות תחילה מלמעלה עד למטה, ורק אז להתעמק בטקסט.

     

  7. טקסטים קריאים – חשוב שהטקסטים יהיו קריאים, מחולקים לפסקאות ובכתב גדול וברור. בדקו גם מהנייד את החלוקה לפסקאות ואת הזרימה של הקריאה. יותר חשוב שהטקסט יהיה קריא מאשר הדף יהיה מעוצב יפה!

     

  8. שלבו תמונות וסרטונים בדף הנחיתה – חשוב לשלב בדף אלמנטים נוספים, שיהיה מעניין למי שגולש אליו. דף נחיתה שמכיל רק טקסטים הוא משעמם ומונוטוני. נסו לשבור את הטקסט עם תמונות מידי פעם ועם סרטונים.

     

  9. פיקסלים – אם אתם מריצים קמפיין ממומן, כדאי להטמיע בדף את הפיקסל של פייסבוק וגוגל, אנליטיקס או כל פיקסל של חשבון מודעות אחר.


לסיכום
:

במאמר הזה סקרתי מערכות לבניית דפי נחיתה, חלקן חינמיות וחלקן בתשלום. 

לכל מערכת יתרונות וחסרונות וחשוב תגדירו מה אתם רוצים בדיוק שהקהל שלכם יבצע בדף הנחיתה כדי לדעת לאיזה מערכת אתם זקוקים. 

 

זכרו: דף הנחיתה הוא נקודת המפגש הראשונה שיש ללקוח עם העסק שלכם.

לכן חשוב שהדף יהיה מעולה, שיהיה מושך ושיגרום ללקוח לבצע פעולה כמו: להשאיר פרטים, להתקשר או לשלוח הודעה.

כמה הכתבה הזו עזרה לך?

הקלק/י על הכוכב

דירוג ממוצע 0 / 5. מספר דירוגים 0

עדיין אין דירוגים...איזה כיף שאת/ה המדרג/ת הראשונ/ה 😍

רוצים להגדיל את כמות הפניות ולנהל אותם בחוכמה בעזרת אוטומציות?
השאירו פרטים ואצור קשר כדי לקחת את העסק שלכם עוד צעד אחד קדימה