פיקסל של פייסבוק – למה כדאי לכם להטמיע אותו אצלכם באתר?

הפיקסל של פייסבוק

פיקסל של פייסבוק הוא הכלי הטוב ביותר שלנו כמפרסמים להגיע לקהלים חדשים ולקבל נתונים שאי אפשר לקבל בשום מקום אחר.

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, היא חלומו של כל מפרסם, בזכות יכולות טרגוט ממוקדות, שימוש פרסומי בנתוני הגולשים ובנתוני מעורבות. 

בנוסף לכל אלה, בדומה לגוגל, אך עם יכולות נרחבות יותר, הנשק הסודי של מערכת הפרסום הוא פיקסל של פייסבוק שאותו ניתן להטמיע בקלות באתר בעמוד נחיתה. 

אז מהו בעצם פיקסל?

פיקסל הוא קוד, שניתן להוסיף לאתר שלכם, אשר מתקשר עם מערכת פרסום חיצונית, כגון פייסבוק, גוגל, לינקדאין ועוד ונותן לנו מידע על נתונים וכן אפשרות להשתמש בהם בפרסום ממומן. מבין כל מערכות הפרסום, הפיקסל של פייסבוק הוא המתקדם ביותר.

בעזרת הפיקסל של פייסבוק, ניתן:

  • לעקוב אחר המרות
  • לבנות קהל מותאם אישית (custom audience) של מבקרים באתר
  • לבנות קהל של מעורבות עם פוסטים או מודעות
  • לבנות קהל של מעורבות של אנשים שביצעו פעולה מסוימת (למשל מילאו טופס לידים, קנו באתר, קראו כתבה ועוד)

זאת בעצם הסיבה שאתם חייבים להטמיע פיקסל של פייסבוק עוד היום! 

ולמה עוד היום?

למעשה, ברגע שיצרתם פיקסל של פייסבוק, פייסבוק יניעו את הגלגלים עבורכם!

אם הפיקסל הוטמע ישירות באתר מיד עם יצירתו, הפיקסל אוסף נתונים מאותו הרגע, אפילו אם לא יצרתם את הקהל.

הקהל שנוצר אינו מוגדר על ידי נתונים דמוגרפיים או תחומי עניין אלא על ידי פעילות שלו עם הדף העסקי.

אחת החוזקות של הפיקסל של פייסבוק היא ביצירת לוקאלייק. מה זה קהל דומה (Lookalike Audience)?

 קהל דומה הוא קהל שאתם יכולים ליצור סביב קהל קיים, בין אם מדובר ברשימת לקוחות, אנשים שביקרו באתר או ביצעו בו פעולה כלשהיא.

למשל: יצרתם קהל של מבקרים באתר ב-30 היום האחרונים, והוא מכיל 5,000 אנשים. בעזרת הקהל הדומה, תוכלו להרחיב את הקהל הזה עם קהל שיש לו סממנים דומים, מעין מעגל שניתן להרחיב סביב הקהל הזה.

פייסבוק נותנים לכם את האופציה לקבוע כמה המעגל יהיה גדול: 1% – קהל דומה מאוד לעומת למשל 5% – מעגל רחב יותר. אני תמיד ממליצה לבחור בקהל ה-1-3% ולא מעבר לכך.

בעזרת הפיקסל של פייסבוק ניתן לעקוב אחר המרות

עוד דבר מרכזי שניתן לעקוב אחריו הוא המרות! בעזרת הפיקסל, ניתן להגדיר המרות ולראות אותן במערכת הפרסום. מעבר לכך – ניתן להגדיר ערך המרה ועל ידי כך לחשב את ההחזרה עבור ההשקעה (ROI).

מעקב אחר המרות הוא הדרך הטובה ביותר לבצע אופטימיזציות בקמפיינים מאחר ועלות ההמרה (וגם כמות ההמרות) נותנת לנו מושג איזה קהלים להוריד ואיזה להשאיר בקמפיין. ניתן גם לבצע מראש  A/B testing ולבצע אופטימיזציה לפי המרה.

השימוש הכי נפוץ בפיקסל של פייסבוק: על מנת לבצע רימרקטינג

ניתן בעזרת הפיקסל:

  • להגביר את הרלוונטיות על ידי הגשת מודעות לקהל מותאם אישית שמקורו בנכנסים לאתר

זה הופך את הפיקסל של פייסבוק לכלי עוצמתי ביכולות שלו!

רענון לגבי ריטרגטינג:

לקוחות או מתעניינים שמגיעים לאתר שלכם, לא יקנו בפעם הראשונה, אלא רק אחרי כמה פעמים שיבקרו באתר. ככה זה עובד. עד שיבצעו פעולה באתר שלכם (הרשמה לניוזלטר, הורדת מדריך, קנייה, או אפילו יצירת קשר אתכם) ייתכן ויחלפו ימים או חודשים (בקטגוריות של מוצרי B2B אף שנה).

ייתכן שיחזרו לאתר שלכם וייתכן שלא…

בתור מפרסמים, יש לכם אפשרות לפנות לכל מי שביקר אצלכם באתר באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק. כדאי מאוד שהקריאטיב של המודעה ישקף את המידע שהלקוח היה באתר שלכם.

משהו בסגנון הזה [זוכרים את זה? צפו שוב במוצרים]:

בצורה זו אנו נכנסים למודעות של הלקוח ומזמינים אותו לבצע מעורבות איתכם. זה רימרקטינג. עם הפיקסל של פייסבוק, ניתן להגיש מודעות דינמיות לקהל שגילה מעורבות באתר שלכם או בעמוד הפייסבוק שלכם. זה עובד כך:

איך הפיקסל של פייסבוק עובד?

ראשית, כדי שהפיקסל של פייסבוק יעבוד, יש להטמיע אותו באתר (בכל העמודים, משום שאנחנו רוצים לנטר את התנועה בכל העמודים).

הצעד הבא, הוא ליצור קהלים ואחר כך נרצה לפרסם לאותם קהלים במערכת הפרסום של פייסבוק.

בדרך כלל, נחלק כל קהל לשלוש קבוצות:

  1. קהל שהגיע לאתר או לעמוד הנחיתה אבל לא ביצע כל פעולה
  2. קהל שהגיע לאתר או לעמוד הנחיתה וביצע פעולה חלקית
  3. קהל שהגיע לאתר או לעמוד הנחיתה וביצע פעולה מלאה (למשל רכישה) – קהל אשר ביצע פעולה מלאה, ניתן להחריג מן הקמפיין הזה בהמשך (אין טעם שיצפה במודעות כי הוא כבר ביצע את הפעולה שרצינו). בנוסף, כאשר נפתח קמפיין חדש, בהחלט נוכל להציע לקהל זה הצעה חדשה או שנוכל ליצור קהל חדש דומה לזה!

כל הקהלים שתיארתי כאן, מרגע שהפיקסל הוטמע, מתחילים להתעדכן אוטומטית.

איך מוצאים את הפיקסל של פייסבוק?

בתוך ה-Business Manager, יוצרים את הפיקסל.

איך מוסיפים את הפיקסל לאתר שלכם?

בעזרת כמה צעדים פשוטים, תוכלו להטמיע את הפיקסל של פייסבוק באתר שלכם. המלצתי היא להיעזר ב-Google Tag Manager ובו להטמיע את כל הפיקסלים הדרושים לאתר. אם אתם נעזרים במתכנת בתפעול האתר, לאחר שיצרתם את הפיקסל תוכלו לשלוח אליו/אליה במייל את הפיקסל שיצרתם לכל מייל שתבחרו.

הטמעת הפיקסל יכולה להיעשות גם ישירות באתר (שלא דרך טאג מנג’ר) בהידר (header) של האתר.

איך בודקים שהפיקסל של פייסבוק הוטמע כראוי

הגענו לחלק הכיפי! על מנת לבדוק אם הפיקסל של פייסבוק הוטמע באופן תקין, מורידים תוסף לכרום בשם “Facebook Pixel Helper.”

התוסף נותן חיווי מיידי להטמעת הפיקסל, ואם ישנה בעיה איתו, הוא ייתן התראה על כך.

הוספת אירועים לפיקסל

לאחרונה נוספה אפשרות להגדיר אירועי המרות בפיקסל בתוך ה-Business Manager, כגון: הוספה לעגלה, לחיצה על כפתור, מילוי טופס וכו’ (מדובר ב-14 סוגי אירועים).

הפיצ’ר החדש, חוסך הטמעה של אירועים בטאג מנג’ר וזה נהדר!

לצפייה בסרטון מומלץ על איך עושים את זה:

לסיכום:

הטמעת פיקסל של פייסבוק חיונית אם אתם מריצים מודעות של פייסבוק באתר או בעמודי הנחיתה שלכם! הפיקסל, מרגע הטמעתו, מקבל נתונים מכל מי שמגיע לאתר ואפשר בעזרתו ליצור קהל דומה. אל תשכחו לבדוק אם הפיקסל מותקן באופן תקין באתר ובכל מקרה, אם אתם רוצים לעשות סדר בפיקסלים או בקהלים, צרו איתי קשר לקביעת פגישת ייעוץ. 

מוזמנים ליצור איתי קשר כאן: