פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, היא חלומו של כל מפרסם, בזכות יכולות טרגוט ממוקדות, שימוש פרסומי בנתוני הגולשים ובנתוני מעורבות.
בנוסף לכל אלה, בדומה לגוגל, אך עם יכולות נרחבות יותר, הנשק הסודי של מערכת הפרסום הוא פיקסל של פייסבוק שאותו ניתן להטמיע בקלות באתר בעמוד נחיתה.
ולמה עוד היום?
אם הפיקסל הוטמע ישירות באתר מיד עם יצירתו, הפיקסל אוסף נתונים מאותו הרגע, אפילו אם לא יצרתם את הקהל.
הקהל שנוצר אינו מוגדר על ידי נתונים דמוגרפיים או תחומי עניין אלא על ידי פעילות שלו עם הדף העסקי.
קהל דומה הוא קהל שאתם יכולים ליצור סביב קהל קיים, בין אם מדובר ברשימת לקוחות, אנשים שביקרו באתר או ביצעו בו פעולה כלשהיא.
למשל: יצרתם קהל של מבקרים באתר ב-30 היום האחרונים, והוא מכיל 5,000 אנשים. בעזרת הקהל הדומה, תוכלו להרחיב את הקהל הזה עם קהל שיש לו סממנים דומים, מעין מעגל שניתן להרחיב סביב הקהל הזה.
פייסבוק נותנים לכם את האופציה לקבוע כמה המעגל יהיה גדול: 1% – קהל דומה מאוד לעומת למשל 5% – מעגל רחב יותר. אני תמיד ממליצה לבחור בקהל ה-1-3% ולא מעבר לכך.
עוד דבר מרכזי שניתן לעקוב אחריו הוא המרות! בעזרת הפיקסל, ניתן להגדיר המרות ולראות אותן במערכת הפרסום. מעבר לכך – ניתן להגדיר ערך המרה ועל ידי כך לחשב את ההחזרה עבור ההשקעה (ROI).
מעקב אחר המרות הוא הדרך הטובה ביותר לבצע אופטימיזציות בקמפיינים מאחר ועלות ההמרה (וגם כמות ההמרות) נותנת לנו מושג איזה קהלים להוריד ואיזה להשאיר בקמפיין. ניתן גם לבצע מראש A/B testing ולבצע אופטימיזציה לפי המרה.
ניתן בעזרת הפיקסל:
לקוחות או מתעניינים שמגיעים לאתר שלכם, לא יקנו בפעם הראשונה, אלא רק אחרי כמה פעמים שיבקרו באתר. ככה זה עובד. עד שיבצעו פעולה באתר שלכם (הרשמה לניוזלטר, הורדת מדריך, קנייה, או אפילו יצירת קשר אתכם) ייתכן ויחלפו ימים או חודשים (בקטגוריות של מוצרי B2B אף שנה).
ייתכן שיחזרו לאתר שלכם וייתכן שלא…
בתור מפרסמים, יש לכם אפשרות לפנות לכל מי שביקר אצלכם באתר באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק. כדאי מאוד שהקריאטיב של המודעה ישקף את המידע שהלקוח היה באתר שלכם.
משהו בסגנון הזה [זוכרים את זה? צפו שוב במוצרים]:
בצורה זו אנו נכנסים למודעות של הלקוח ומזמינים אותו לבצע מעורבות איתכם. זה רימרקטינג. עם הפיקסל של פייסבוק, ניתן להגיש מודעות דינמיות לקהל שגילה מעורבות באתר שלכם או בעמוד הפייסבוק שלכם. זה עובד כך:
ראשית, כדי שהפיקסל של פייסבוק יעבוד, יש להטמיע אותו באתר (בכל העמודים, משום שאנחנו רוצים לנטר את התנועה בכל העמודים).
הצעד הבא, הוא ליצור קהלים ואחר כך נרצה לפרסם לאותם קהלים במערכת הפרסום של פייסבוק.
בדרך כלל, נחלק כל קהל לשלוש קבוצות:
כל הקהלים שתיארתי כאן, מרגע שהפיקסל הוטמע, מתחילים להתעדכן אוטומטית.
בתוך ה-Business Manager, יוצרים את הפיקסל.
בעזרת כמה צעדים פשוטים, תוכלו להטמיע את הפיקסל של פייסבוק באתר שלכם. המלצתי היא להיעזר ב-Google Tag Manager ובו להטמיע את כל הפיקסלים הדרושים לאתר. אם אתם נעזרים במתכנת בתפעול האתר, לאחר שיצרתם את הפיקסל תוכלו לשלוח אליו/אליה במייל את הפיקסל שיצרתם לכל מייל שתבחרו.
הטמעת הפיקסל יכולה להיעשות גם ישירות באתר (שלא דרך טאג מנג'ר) בהידר (header) של האתר.
הגענו לחלק הכיפי! על מנת לבדוק אם הפיקסל של פייסבוק הוטמע באופן תקין, מורידים תוסף לכרום בשם “Facebook Pixel Helper.”
התוסף נותן חיווי מיידי להטמעת הפיקסל, ואם ישנה בעיה איתו, הוא ייתן התראה על כך.
לאחרונה נוספה אפשרות להגדיר אירועי המרות בפיקסל בתוך ה-Business Manager, כגון: הוספה לעגלה, לחיצה על כפתור, מילוי טופס וכו' (מדובר ב-14 סוגי אירועים).
הפיצ'ר החדש, חוסך הטמעה של אירועים בטאג מנג'ר וזה נהדר!
לצפייה בסרטון מומלץ על איך עושים את זה:
הטמעת פיקסל של פייסבוק חיונית אם אתם מריצים מודעות של פייסבוק באתר או בעמודי הנחיתה שלכם! הפיקסל, מרגע הטמעתו, מקבל נתונים מכל מי שמגיע לאתר ואפשר בעזרתו ליצור קהל דומה. אל תשכחו לבדוק אם הפיקסל מותקן באופן תקין באתר ובכל מקרה, אם אתם רוצים לעשות סדר בפיקסלים או בקהלים, צרו איתי קשר לקביעת פגישת ייעוץ.
כמה הכתבה הזו עזרה לך?
הקלק/י על הכוכב
דירוג ממוצע 0 / 5. מספר דירוגים 0
עדיין אין דירוגים...איזה כיף שאת/ה המדרג/ת הראשונ/ה 😍