7 דרכים לא להיכשל בקמפיין הבא שלכם

להרשמה לקבלת מאמרים וטיפים בנושאי שיווק ופרסום דיגיטלי, פעם בשבועיים:

במהלך העבודה שלי במשך השנים, הקמתי וניהלתי מאות קמפיינים לחברות ובעלי עסקים שרוצים לקדם את הרעיון או העסק שלהם. לפעמים, הגעתי לנהל את הקמפיין אחרי שכבר עלה לאוויר ופעל ונוכחתי לראות שיש סיבות לכך שהקמפיינים הללו נכשלו. הטיפים שאתן כאן היום הם לא מתוחכמים מידי, הם פשוטים וקלים מאוד ליישום. אם תפעלו לפיהם, תבטיחו לעצמכם הצלחה מיידית. אז הנה הם כאן לפניכם:

1. הציבו מטרה ברורה וספציפית לקמפיין

אם תציבו מטרה לקמפיין, יש סיכוי גדול שתגיעו אליה. זה אגב נכון לגבי דברים אחרים בחיים אבל נסו ותראו. אם לא תגיעו אל המטרה הפעם, שאפו לעשות זאת בפעמים הבאות.
דוגמה למטרות לקמפיין:

  • קבלת פניות רלוונטיות
  • הרשמה לניוזלטר
  • הורדת מדריך
  • קריאת כתבה
  • רכישת כרטיסים
  • הרשמה לקורס

לכל קמפיין יש מטרה אחת ויחידה.
התפקיד של הקמפיין הוא להגיע למטרה הזו בדרך המהירה ביותר האפשרית. בגלל זה רצוי להשתמש בדפי נחיתה או דפי מכירה במקום באתר – כי בדף נחיתה יש אפשרות להוריד את כל הסחות הדעת שיש באתר (תפריט, באנרים, הדר ופוטר) ולהשאיר רק את האלמנטים שיעזרו לקמפיין להשיג את מטרתו.

יש בעליסה בארץ הפלאות דיאלוג נפלא בין עליסה לבין החתול, שרלוונטי לבחירת המטרה:

עליסה: רק רציתי לשאול לאיזה כיוון לפנות
חתול: ובכן, זה תלוי, לאן את רוצה להגיע
עליסה: לא כל כך משנה לי, העיקר ש..
חתול: אם כך זה לא משנה כלל, באיזו דרך תלכי

2. הגדירו את הקהל שלכם

המטרה ברורה, עכשיו למי הקמפיין פונה? האם הוא פונה לאמהות לילדים קטנים? האם הוא פונה לבעלי עסקים? או אולי לאנשים מבוגרים שרוצים ליהנות מהופעה טובה? זה חשוב כדי לדעת איפה כדאי לפנות אליהם ובאיזה כלים שיווקיים. נסו להיות ספציפיים ככל הניתן כשאתם חושבים מי הקהל העיקרי שלכם מבחינת מגדר, גילאים, תחומי עניין ואופי רכישת המוצר או השירות שלכם.
נסו לחשוב אם המוצר או השירות שלכם דורש מסע לקוח ארוך או קצר וכמה זמן בדרך כלל לוקח ללקוח להגיע להחלטת הקנייה. במוצרים יקרים למשל כמו לימודים, קניית דירה או אפילו קורס יוקרתי, החלטת הקנייה נעשית בדרך כלל בכמה שלבים. אבל במוצרים זולים יותר, כמו פגישת ייעוץ או אפילו מדריך דיגיטלי, ההחלטה היא מיידית וקצרה, במיוחד אם אין ללקוח סיכון בהחלטה שלקח, מקסימום נפרד מכמה מאות שקלים.

3. ביחרו בחוכמה את הכלים השיווקיים שאיתם אתם יוצאים לקמפיין

אחרי שהגדרתם מטרה וקהל לקמפיין, התאימו להם כלים שיווקיים מתאימים שישרתו את אותה המטרה.
למה הכוונה? אני אתן דוגמה: החלטתם שאתם רוצים לצאת בקמפיין להרשמה לניוזלטר. הכלי השיווקי המתאים יכול להיות: פייסבוק, טבולה או אאוטבריין או אפילו קמפיין רימרקטינג בגוגל.
דוגמה שנייה: יש לכם שירות או מוצר שיש לו ביקושים רבים – יכול להיות שמתאים יותר לפעול בגוגל חיפוש. נסו לחשוב מה המדיה המתאימה לקהל שלכם ולמטרה שלכם.

4. העלו קריאטיבים מגוונים ומושכים

אחת הבעיות שאני מזהה בקמפיינים, היא שאין מספיק גיוון במודעות ולכן מספר הפעמים שהקהל נחשף למודעות גבוה מידי מה שיוצר שעמום וחוסר מעורבות.
הטיפ שלי: התמקדו במסר מושך הן מבחינת הטקסט והן מבחינת התמונות או הסרטונים שאתם בוחרים. המסר צריך לפנות באופן ישיר לקהל שהגדרנו בתחילה.
השתמשו בכמה תמונות או סרטונים ובלפחות שני נוסחים של טקסטים על מנת למשוך את הקהל שלכם. אם מדובר בקמפיין בפייסבוק, לדוגמה: העלות כמה סוגי מודעות כמו – מצגת, תמונה, סרטונים, קרוסלה. אל תסתפקו בסוג אחד של מודעה.
איכות התמונות והסרטונים משפיעה באופן ישיר על החוויה שמקבל הלקוח ולכן יש לבחור תמונות ברזולוציה טובה שרלוונטיים למה שאתם מפרסמים.

5. בצעו אופטימיזציה ומדדו את התוצאות

קמפיין הוא כמו צמח, חייבים לטפח אותו כל הזמן ולראות מה שלומו. קמפיין שלא דאגו לו הוא מוזנח ולא יגיע לתוצאות שאנחנו רוצים. קמפיין טוב הוא כזה שמבוצעת בו באופן שוטף מדידה והערכה של התוצאות ומבוצעים בו שינויים בהתאם לכך. למשל: הוספת מודעות שונות, הוספת קהלים, שינוי תקציבים וכו'. אחת הדרכים לבדוק את ביצועי הקמפיין היא באמצעות טבלה לניהול קמפיינים, שעליה פירטתי בפוסט נפרד.

תדאגו לקמפיין שלכם והוא יחזיר לכם אהבה.

6. שתפו פעולה עם איש השיווק שבחרתם, אם אתם נעזרים באיש מקצוע

אחת הטעויות הנפוצות היא, לחשוב שכל האחריות על הקמפיין היא של איש השיווק. קמפיין בלי מעורבות של הלקוח, פידבקים, אינטואיציה ותקשורת לא יעבוד. נקודה.
זה מתחיל בשליחת חומרים מתאימים, עבודה משותפת על המסרים של המודעה, ופידבק מתמיד של מה עובד ומה לא עובד. זה כמובן לא אומר שאני, כאשת שיווק מקצועית, לא אתן את הטון ואוביל את הקמפיין להצלחה. אבל שיתוף הפעולה הוא קריטי מבחינת ההצלחה של הקמפיין. אני יודעת מנסיון שלקוחות שעבדו איתי ולא שיתפו פעולה – הקמפיין שלהם נכשל כשלון חרוץ.

7. עזרו לקמפיין לפרוח על ידי פעילות אורגנית

הקמפיין היא הדרך הממומנת להביא לחשיפה של הרבה יותר אנשים למסרים של העסק. זה לא אומר שצריך להזניח לגמרי את הפעילות האורגנית ולתת לקמפיין לעבוד. הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות בזמן שהקמפיין שלכם באוויר:

  • העלו תוכן רלוונטי למסר של הקמפיין במדיות החברתיות
  • השיבו במהרה לשאלות שנשאלות על ידי לקוחות/מתעניינים פוטנציאליים
  • תדרכו את הצוות שיש קמפיין באוויר ושצריך לתת תשומת לב מיוחדת לתקשורת עם לקוחות
  • השתמשו בניולזטר או באתר על מנת לשלוח לקוחות לדף הקמפיין, כדי שאחר כך הקמפיין יתפוס את הלקוח ויטרגט אליו מודעות.

פעילות אורגנית היא קריטית להצלחה של הקמפיין, כי היא תומכת במסרים שלו מזווית אחרת. במידה ויש לכם כבר קהילה שעוקבת אחרי העסק, תוכלו לפנות אליהם באופן אורגני ולהכניס אותם לדפי הנחיתה של הקמפיין.

לסיכום:

מניתי כאן 7 דרכים שונות שיסייעו לכם לא להיכשל בקמפיין הבא שלכם. עסקים שיפעלו לפי הדרכים הפשוטות הללו, יוכלו לומר בבטחה שעשו את המיטב להצלחת הקמפיין. 
ואם עדיין ניסיתם את כל הדרכים והקמפיין עדיין לא מניב תוצאות כפי שרציתם, צרו איתי קשר ואעזור לכם להפריח אותו.

רוצים להגדיל את כמות הפניות ולנהל אותם בחוכמה בעזרת אוטומציות?
השאירו פרטים ואצור קשר כדי לקחת את העסק שלכם עוד צעד אחד קדימה