איך להקים דף נחיתה מעולה – חלק א'

להרשמה לקבלת מאמרים וטיפים בנושאי שיווק ופרסום דיגיטלי, פעם בשבועיים:

כשבונים דף נחיתה חובה להתייחס לשני רבדים: שיווקי וטכני. מאמר זה מתייחס לרובד הראשון, השיווקי, שמקדים את החלק הטכני ומצריך מחקר קטן בו תבררו מיהו קהל היעד של השירות או המוצר שלכם, הצרכים שלו, המסר שתעבירו לו והאמצעים בהם הוא יועבר

שנים של עיסוק בקידום דיגיטלי לעסקים ולא חולף שבוע אחד מבלי שאני נשאלת על ידי בעלי עסקים שפונים אלי לניהול קמפיינים, לגבי הצורך בדף נחיתה מקצועי שמביא תוצאות טובות.

המאמר הזה מהווה סיכום תמציתי ויעיל בנושא דפי נחיתה ומשקף ניסיון מצטבר של שנים ותשובות לעשרות שאלות שנשאלתי.

נתחיל בשאלות המרכזיות:

  • מה זה דף נחיתה?
  • למה צריך דף נחיתה?
  • מה ההבדל בין דף נחיתה לבין אתר?
  • מה יש בדרך כלל בדף נחיתה?
  • על איזו פלטפורמה  כדאי לבנות דף נחיתה?
  • כמה עולה להקים דף נחיתה? ואיך בונים אחד  בחינם?
  • טיפים כלליים בנושא דפי נחיתה


כשאנחנו בונים דף נחיתה, עלינו להתייחס לשני רבדים: שיווקי וטכני.

 

 

הרובד  השיווקי – קודם לבנייה הטכנית של הדף וחשוב לא לדלג עליו.

מתחילים במחקר ובו מבררים מיהו קהל היעד שלי, על אילו שאלות, צרכים או כאבים שלו אני עונה כשאני מציעה את השירות או המוצר שלי, אילו הוכחות יש לי שמחזקות את אמינות המסר שלי, ואילו חומרים שיווקים כבר יש בידיי (כמו תמונות, טקסטים או סרטונים) שיוכלו להשתלב בדף הנחיתה (אם אין חומרים בשלב זה נברר לעצמנו מה עלינו להפיק ולייצר). 

כאב או צורך הוא בעצם דילמה שיש ללקוח. הנה שתי דוגמאות:

  1. בעלי כלבים זקוקים למישהו שיוציא את הכלב שלהם במהלך היום בזמן שהם בעבודה. שירות של עסק, למשל דוגיסיטר יוכל לפתור להם את הבעיה.
  2. בעל עסק שפתח עסק חדש ולא מבין בשיווק יוכל להיעזר בבעל מקצוע שיעניק לו ליווי שיווקי.

בבואנו לבנות דף הנחיתה תשומת הלב שלנו צריכה להיות נתונה ל'כאב' או לצורך של הלקוח הפוטנציאלי שלנו. עלינו להיות מודעים אליו ולהדגיש אותו ואת המענה עליו במסרים של הדף.

מה שהדגשתי הוא הכאב – שאני בתור מי שבונה את דף הנחיתה מודעת אליו ומדגישה אותו במסרים של הדף.

 

הרובד הטכני – מתייחס לכל מה שקשור לבנייה הטכנית של דף הנחיתה, לאחר שכבר נעשתה עבודת הכנה שיווקית.

בשלב זה מחליטים על איזו פלטפורמה לבנות את הדף, אילו אוטומציות כדאי להגדיר לאחר שליחת הפרטים, מתייחסים לנושא התאמה למכשירים ניידים ועוד.

שני הרבדים  קשורים זה בזה ותלויים אחד בשני: כל עוד לא הוצאתי לפועל את מה שהגדרתי בשלב השיווקי – לא יהיה לי דף נחיתה. ולהיפך, אם  לא התעמקתי בתכנים ובחומרים, בהגדרת הקהל ובמסרים – דף הנחיתה שלי יהיה ריק מתוכן, לא ישכנע לא יוכל להשפיע ולגרום לקהל שלי לבצע פעולה בדף.

כאן בחלק א' אתמקד בצד השיווקי.

 

 

נתחיל בשאלה הראשונה: מה זה דף נחיתה? 

דף נחיתה הוא דף אינטרנט שעומד בפני עצמו ויש לו יישות נפרדת מכל הנכסים הדיגיטליים האחרים שלכם. לכל דף נחיתה יש לינק ייחודי שאותו ניתן לשתף, ממש כמו אתר.

התפקיד של הדף הוא לגרום ללקוח שלכם, או למתעניינים בשירותים שלכם לבצע פעולה. 

הפעולה הזו יכולה להיות: 

  • השארת פרטים
  • רכישת קורס
  • רכישת מוצר
  • הרשמה לשירות (למשל הרשמה לדיוור)
  • קביעת פגישה

לכל דף נחיתה יש מטרה אחת בלבד! מדוע רק אחת? כי אנחנו רוצים להוביל את הלקוחות שלנו לבצע פעולה  והמסר חייב להיות אחד וברור.

 

 

מתי אנחנו משתמשים בדף נחיתה?

בדרך כלל אנחנו משתמשים בדף נחיתה כשאנו משיקים שירות או מוצר ולצורך כך מקימים קמפיין ממומן שיביא תנועה לדף. ניקח לדוגמה  עסק של אירועים המעוניין שיפנו אליו לקבלת הצעות מחיר לקיום אירוע כמו בר/בת מצווה או חתונה. 
לשם כך בעל העסק זקוק לקמפיין שיווקי שיביא תנועה לדף הנחיתה שבנה. 

עוד דוגמה: מורה ליוגה המקיימת שיעורים פעם בשבוע לקבוצות שונות. היא מעוניינת בנרשמים נוספים שימלאו את השיעורים שלה ולשם כך בנתה דף נחיתה. 

לדף שתי מטרות:

  1. הוא מאפשר לבעלת העסק לשלוח לינק למתעניינים שמתקשרים ורוצים פרטים נוספים (במקרה הזה, דף הנחיתה ממלא תפקיד של אתר תדמיתי).
  2. אפשר לשים אותו כלינק בקמפיין הממומן בגוגל ובפייסבוק: כל מי שלוחץ על המודעה בגוגל או בפייסבוק יגיע לדף הזה.

     

למה צריך דף נחיתה?

כאמור, לעסקים, שאין להם אתר, דף הנחיתה משמש כדף תדמיתי המספר על העסק ויש בו אפשרות ליצירת קשר. מדובר בפתרון זול וטוב המאפשר לעסק לספר על השירותים והמוצרים שלו בעלות מינימלית.

לעסקים שיש להם אתר או נכסים דיגיטליים אחרים, דף הנחיתה משמש כמיקוד עבור מטרה אחת. 

לדוגמה: עסק של סדנאות ייצור דף נחיתה חדש בכל פעם שיש סדנה חדשה כי מדובר בשירות שונה. בקמפיינים שיווקיים יש צורך להשתמש בדפי נחיתה עבור כל שירות או מוצר לפי מטרת הקמפיין.


מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר?

הזכרתי אתר ודף נחיתה והשאלה הנשאלת תמיד היא מה ההבדל ביניהם או בקיצור למה צריך דף נחיתה כשיש לי אתר?

התשובה היא שדף נחיתה ממוקד יותר מאתר. הוא שם את הפוקוס על שירות או מוצר אחד וגורם למתעניינים  לבצע פעולה, שהיא בדרך כלל השארת פרטים. אתר לעומת זאת יכול להיות תדמיתי, מכירתי, לכלולתיק עבודות וכו' והוא בעיקר גורם  לגולש לעבור מעמוד לעמוד בתוך האתר ולא לבצע פעולה, אלא להתרשם. 

עוד שוני ויזואלי בולט: דף נחיתה אינו כולל תפריט עליון ותחתון וניווט לאתרים חיצוניים. משום שהמטרה שלו היא שהגולש לא ייצא החוצה, אלא יישאר בדף.

מה צריך לכלול דף נחיתה?

לדף נחיתה מקצועי חלקים קבועים המהווים בסיס ועליהם, במידת הצורך, ניתן להוסיף חלקים נוספים. העיקרון הוא פשוט: יש פרטים חיוניים ויש כאלה שהם רשות. אנשים שאינם מיומנים בבניית דף נחיתה, לעיתים אינם יודעים לאזן בין החלקים ואז יכול להיווצר, למשל פירוט יתר ועומס ויזואלי שמייצרים פספוס. 

זכרו: הגולש שהוא לקוח פוטנציאלי צריך תוך כמה שניות להבין מה המוצר או השירות ולהחליט האם הוא רוצה להמשיך לגלול את הדף ולהשאיר פרטים או לא.

ישנן שתי גישות בנוגע לאורך דף הנחיתה: קצר וממצה או ארוך ומפורט?

התשובה הנכונה היא באמצע – כשמדובר בדף שמטרתו מכירה או הרשמה לקורס והחלטת הרכישה היא מורכבת – כדאי לפרט כמה שניתן ולתת גם אסמכתאות למהימנות השירות או נותן השירות. כשמדובר בדף השארת פרטים – כדאי לקצר ואת הפרטים לתת דווקא בשיחה הטלפונית או במייל האוטומטי שמגיע לאחר השארת הפרטים. 

חלקים קבועים בדף נחיתה

  • על מה מדובר – מה השירות או המוצר שלנו? מהו הפתרון אותו אנחנו מציעים? הדרך להשיג זאת היא על ידי  כותרת ברורה ופשוטה בלי הרבה התחכמויות.
  • מי הוא נותן השירות או המוצר?
  • תאריכים, שעות, ימים. אם מדובר בקורס או הרשמה לתוכן מסוים  שיש לו הגדרת זמן.
  • סרטון וידאו או תמונות – יש לבחור בתמונה או בסרטון שהכי מייצגים את העסק ומושכים את העין
  • טופס – תמיד כדאי שיופיע טופס בחלק העליון של דף הנחיתה. תפקידו הוא יותר פסיכולוגי מאשר יישומי – הטופס מסמן למי שגולש בדף שעליו להשאיר פרטים.


     

מסר ברור אחד ומטרה אחת לכל דף נחיתה

דף הנחיתה של  יעל טל וזיו אשר אילן, הוא דוגמה לדף נחיתה טוב וכדאי ללמוד ממנו. ניתן לראות את הדף כאן.

דוגמה לדף נחיתה של יעל וזיו
קריאה לפעולה בדף נחיתה

מיד לאחר הפתיח, מופיע טופס או הפנייה לטופס/רכישה ואין צורך לגלול למטה. 

 

חלקים משתנים/אופציונליים בדף נחיתה

בהתאם למטרה של דף הנחיתה, ניתן להוסיף לו עוד חלקים. הטיפים שכאן מתמקדים בעסק או ארגון נותני שירות. 

  • מה תקבלו בקורס/ריטריט/סדנה/שירות
  • תמונות וסרטונים להמחשה
  • למי זה מתאים? מי קהל היעד שזה יתאים לו?
  • מה נעשה בפועל בסדנה/קורס/ריטריט?
  • עם מה תצאו? תובנות או מיומנויות
  • טסטמוניאלס – חוות דעת של אנשים/המלצות/ביקורות

לסיכום:

כדי לבנות דף נחיתה טוב יש לערוך מחקר שיווקי על הקהל שירכוש את השירות / ישאיר פרטים. 

יש לזקק מסר חד וברור שיקבל נוכחות  בדף הנחיתה (זכרו: לא יותר ממסר אחד כי לכל דף נחיתה מטרה אחת בלבד), לברר על אילו מחסורים או  כאבים נותן השירות של העסק מענה ואילו חומרים עומדים לרשותנו (טקסטים, תמונות, סרטונים).

בחלק ב' – נדבר על הצד הטכני בבניית דף נחיתה.

כמה הכתבה הזו עזרה לך?

הקלק/י על הכוכב

דירוג ממוצע 0 / 5. מספר דירוגים 0

עדיין אין דירוגים...איזה כיף שאת/ה המדרג/ת הראשונ/ה 😍

רוצים להגדיל את כמות הפניות ולנהל אותם בחוכמה בעזרת אוטומציות?
השאירו פרטים ואצור קשר כדי לקחת את העסק שלכם עוד צעד אחד קדימה