פרסום בגוגל ויוטיוב | ניהול קמפיינים בגוגל וביוטיוב

Google Ads היא דרך מעולה להביא תנועה או לקוחות לעסק שלכם (קליקים או טלפונים) ואפילו תנועה פיזית באמצעות גוגל לעסק שלי (שעכשיו נכנס למטריית גוגל מפות). 

Google Ads היא פלטפורמה במתכונת של תשלום לפי קליק (PPC). 

תשלום לפי קליק או PPC הוא סוג פרסום שבו המפרסם משלם על כל קליק על מודעה. PPC קיים בכל הפלטפורמות המנוהלות. 

מה זה פרסום בגוגל ויוטיוב?

פרסום בגוגל וביוטיוב מאפשר לעסקים ליצור מודעות רלוונטיות לקהל היעד שלהם. כתוצאה מכך, העסק יעלה בתוצאות החיפוש של גוגל, כשהלקוחות האידיאליים יחפשו מוצרים או שירותים בגוגל מפות, מנוע החיפוש של גוגל, יוטיוב.

המודעות יכולות גם להופיע ברשת המדיה של Google – באנרים או מודעות רספונסיביות לרשת המדיה. 

כמה נתונים סטטיסטיים על גוגל אדס (מתוך מחקר של Hubspot): 

  • ל-Google Ads שיעור קליקים ממוצע של כמעט 2%.
  • למשתמשים בתודעת קנייה (כלומר מחפשים באופן פעיל מוצר לקנייה), מודעות בגוגל מקבלות 65% מהקליקים. 
  • 43% מהלקוחות קונים משהו שהם ראו במודעת YouTube.

     

איך לפרסם בגוגל אדס 

התנאי הראשון הוא פתיחת חשבון ג'ימייל באמצעותו ניתן לפתוח חשבון בגוגל אדס. חשבון בגוגל אדס פותחים מכאן: https://ads.google.com/

האם כדאי לקחת מומחה פרסום בגוגל?

התשובה מורכבת. כדי להריץ קמפיין מוצלח בגוגל צריך כמה דברים:

  1. להכיר את סוגי הקמפיינים הקיימים.
  2. להחליט על אסטרטגיית המדיה הנכונה לעסק שלכם ובאילו כלים להשתמש.
  3. להתנסות בהקמת קמפיין – זה המורכב ביותר הוא גוגל חיפוש.
  4. לדעת להיעזר בצוות התמיכה של גוגל אדס במקרה של תקלה.

אם אתם חושבים שתוכלו לעשות זאת, קראו קודם כל את היתרונות והחסרונות של ניהול קמפיין לבד מול ניהול קמפיין בעזרת מומחה פרסום של גוגל.

 

מהם סוגי הקמפיינים העיקריים בגוגל אדס? 

מספר הקמפיינים משתנה מעת לעת, נכון לעכשיו (מרץ 2023) ישנם 8 סוגי קמפיינים:

סוגי קמפיינים בגוגל 

חיפוש – קמפיין הפועל בדף הראשי של גוגל. הקמפיין מבוסס על מילות חיפוש ומונחי חיפוש שהכנסתם לקמפיין. הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יראו מודעה שהגדרתם בדף זה.

ביצועים מקסימליים – או בקיצור PMAX. 

סוג חדש של קמפיין מבוסס-יעדים, המאפשר למפרסמים שמתמקדים בביצועים לגשת לכל מלאי שטחי הפרסום ב-Google Ads מקמפיין אחד. עובד בכל הערוצים של Google, כגון YouTube, רשת המדיה, רשת החיפוש, Discover‏, Gmail ומפות Google.

רשת המדיה – קמפיין המופיע ברחבי הרשת, בכל האתרים השותפים של גוגל. מופיע ב-3 מיליון אתרים ברחבי הרשת. בקמפיין זה ניתן לשלב מודעות רספונסיביות לרשת המדיה שהן מוצלחות מאוד, וגם באנרים מעוצבים. 

שופינג – קמפיין לרכישת מוצרים המיועד למחפשי מוצרים ספציפיים. המוצר יופיע בתוספת מחיר ומחיר משלוח, עם תמונה. רוב אתרי הקניות משתמשים בקמפיין זה.

קמפיין וידאו – קמפיין ביוטיוב המיועד לקהל הגולש ביוטיוב וצופה בסרטונים, על מנת להגיע להמרות וצפיות בסרטונים.

אפליקציה – מיועד לחברות אשר פיתחו אפליקציה. הקמפיין מעודד הורדות והתעניינות באפליקציה. (לא בתמונה)

דיסקאברי – קמפיין הכולל מודעות בג'ימייל וביוטיוב, יכול להכיל גם מודעות קרוסלה. 

לאילו סוגי עסקים מתאים פרסום בגוגל?

התשובה הקצרה – לכל סוגי העסקים. 

התשובה הארוכה – תלוי מי הקהל של העסק שלכם. 

התקציב המינימלי לפרסום בגוגל הוא 100 ש"ח ליום. כמו כן עליכם לדאוג שהקהל שלכם רחב מספיק, כלומר לא קטן מדי.

 

כמה עולה לפרסם בגוגל?

מחיר הפרסום בגוגל תלוי במטרה שלכם ובביקוש שיש לתחום שאותו מפרסמים. ישנם תחומים מאוד תחרותיים, שם עלות הקליק עולה עשרות שקלים (למשל תחומים רפואיים כמו ניתוחים, או טיפולי שיניים מורכבים). 

עלות הפרסום נגזרת מעלות מנהל הקמפיין ומעלות המדיה.

רוצים לקחת את העסק שלכם עוד צעד אחד קדימה?
להגדיל את כמות הפניות והמכירות שלכם?
השאירו פרטים כאן