הצ’קליסט המלא לאתר וורדפרס

וורדפרס

יש לכם אתר וורדפרס? חווים בעיות באבטחה, או קידום אורגני?  

ניסיון של שנים בבניית אתרים הביאו את המקצוענים בתחום למסקנה, שאם לא תוודאו שהאתר נבנה ומתופעל כמו שצריך, בהמשך האתר יהיה מועד לבעיות ולכשלים.

אם תדאגו לכך שהאתר שלכם יתוחזק ברמה חודשית, לא תבלו את זמנכם, במקום לנהל את העסק, בכיבוי שריפות. 

אז איך עושים זאת?

על ידי מעקב אחר צ’קליסט מוצלח, ייחודי לבעלי אתר וורדפרס, שמקיף את כל הנושאים הקריטיים באתר, החל מאבטחה, שיווק, אחסון וכלה בקידום.

הצ’קליסט שלפניכם יכול וצריך להנחות אתכם בבדיקת האתר שלכם.

כל הנושאים המצויינים במאמר זה הם בסיסיים ואמורים להיות קיימים בכל אתר וורדפרס.

תתפלאו, אבל 95% מהאתרים אותם אני בוחנת, אינם עומדים כלל בצ’קליסט הזה!  

אז הצ’קליסט הזה הוא בשבילכם וכדי שתראו תוצאות משמעותיות כבר מהיום.

ניתן להוריד את הצ’קליסט בלינק כאן

הצ’קליסט מסודר לפי הנושאים הבאים (ניתן לקפוץ ישירות)

אבטחה היא הקטגוריה הקריטית ביותר, שכן אם האתר שלכם נפרץ, הוא כבר לא קיים…

אין טעם לעבור לקטגוריה הבאה.

 

  1. אחסון ואבטחה 

יש כלים שונים המבטיחים שאתרכם יהיה חשוף פחות לפריצות.

אבל לפני שאנחנו פונים לכלים כמו פלאגינים, חשוב לאחסון את האתר בחברה מהימנה, בה יש תמיכה 24 שעות שתיתן לכם מענה בזמן אמת אם יקרה משהו לאתר שלכם.

אם אתם מאחסנים את האתר שלכם בחברה ירודה, רוב הסיכויים שהאחסון של האתר שלכם נמצא בסמיכות לאתרים אחרים בעלי אבטחה ירודה גם כן וכל זה משפיע על דירוג האתר.

 

  1. אבטחה ברמת פלאגינים

ישנם כמה תוספים שתוכלו להתקין באתר שלכם, שיקטינו את האפשרות לפריצה לאתר ובראשם התוסף  וורדפנס (wordfence) התוסף הייחודי לאתר וורדפרס, אשר סורק את האתר ונותן התראות אבטחה במקרה של נסיונות פריצה לאתר.

יש גישה באבטחת אתרים, שאומרת שזה התוסף הראשון שיש להתקין באתר וורדפרס.

אז עם התוסף הזה תוכלו לישון בשקט.

 

  1. תעודת SSL

תעודת SSL לאתר מעידה על האתר שהוא מאובטח ומוסיפה לקידומת של האתר https במקום http. התעודה חשובה ביותר לאתר, מאחר והדפדפנים ובראשם גוגל כרום יסמנו את האתר שלכם כלא בטוחים אם אין תעודה כזו. מעבר לכך, כאשר תרצו לפרסם בגוגל אדס, דירוג המודעה שלכם יעלה אם הקישור לאתר שלכם יהיה מאובטח.

איך משיגים תעודת SSL? פנו לאיחסון שלכם. לרוב יציעו לכם את התעודה בחינם.

נכון לספטמבר 2018, יותר מחצי מהאתרים הגדולים בעולם הם בעלי תעודת SSL (כלומר עובדים בפרוטוקול HTTPS).

 

  1. הגנה מפני ספאם

אחד הדברים המטרידים ביותר כשאתם מנהלים אתר, הוא תגובות זבל או ספאם באתר.

תוכלו לחסום את התגובות הללו דרך פלאגין, שחוסם תגובות ספאם כמו למשל אקיזמט (Akismet Anti Spam) שהוא חינמי לגמרי ועושה את העבודה יפה.

בין אם אתם מקדמים בעצמכם את האתר או נותנים את העבודה למקדם אתרים מקצועי, אין אתר שלא צריך קידום אורגני בגוגל.

אני מציינת כאן כמה דברים בסיסיים, שצריכים להיות בכל אתר, לא משנה מה גודלו ולא משנה מה הוותק שלו.

 

  1. פתיחה למנוע חיפוש

פעמים רבות, כשאנחנו עובדים על אתר בשלב הבנייה שלו, אנו מכבים את האפשרות שגוגל יתחיל לאנדקס אותו. זאת משום שעתידים להיות שינויים רבים בהמשך, או שאנו עובדים על תוכן דמה.

אבל, כשאנו מעלים את האתר לאוויר, נצטרך לפתוח שוב את האפשרות לאינדוקס. אלמנטרי מיי פרינדס.

 

  1. תוסף SEO

ישנם כמה תוספי SEO בוורדפרס והמפורסם מבינהם הוא תוסף Yoast SEO.

התוסף עוזר לגוגל למצוא את האתר על ידי הכוונה בכלים של מילות מפתח, אופטימיזציה לכותרות ולתיאור התוכן באתר, הכולל גם תמונות.

התוסף נותן חיווי בצורת אורות: ירוק, כתום ואדום ומפרט מה יש לתקן מבחינת קידום אורגני.

כך למשל, תדעו אם יש להוסיף קישורים יוצאים או נכנסים לפוסט, וכמה פעמים מופיעה מילת המפתח בפוסט.

כמו כן התוסף יכול ליצור מפת אתר בקלות וחיווי על מצב כל אחד מהעמודים והפוסטים באתר.

 

  1. בדיקת מבנה קישורים

באפשרותכם להגדיר כברירת מחדל את מבנה הקישורים באתר.

אתם יכולים לבחור מבין כמה אפשרויות בהגדרות האתר, או להגדיר מבנה קישור מותאם אישית.

רצוי שמבנה הקישורים באתר יהיו באנגלית.

 

  1. הגשת האתר לגוגל דרך ה-Search Console

הגשת האתר לגוגל בעצם מסמנת לו שהאתר מוכן לסריקה, בנוסף לפעולה הקודמת שביצענו באתר (של פתיחת האתר לקידום).

איך עושים זאת? פשוט מאוד: שולחים את כתובת האתר המלאה, מחכים כמה ימים ואז אתם רשומים.

 

  1. בדיקה של קישורים שבורים

בתהליך בניית האתר, אנו משנים לינקים לעיתים קרובות. הורידו את הכלי Screaming Frog Seo Spider למחשב וכך תאבחנו בדקות איזה לינקים יש לתקן באתר. עוד נושאים שהתוכנה בודקת: כותרות עמודים, תצוגה מקדימה של תוצאת החיפוש שלכם בגוגל ועוד.

בקטגוריה זו נבדוק אם ישנם אמצעים אורגניים כמו כפתורי שיתוף או תמונה ראשית אשר יסייעו למיתוג ולאחידות כאשר נכנסים לאתר. מעל לכולם, גוגל אנליטיקס, שהוא כלי אנליטי המסייע למנהל האתר להבין מה קורה בו מבחינת תנועה, מי הקהל של האתר, מה מעניין אותו ומהיכן הוא מגיע.

 

  1. חיבור Google Analytics לאתר

על מנת לעקוב כמה אנשים נכנסים לאתר מידי יום, או חודש, יש צורך בהתקנת גוגל אנליטיקס באתר. גוגל אנליטיקס הוא מקור מידע נפלא על האתר שלכם. דרכו תוכלו למשל לדעת:

  • מיהם האנשים שנכנסים לאתר שלכם מבחינת גילאים, מגדר וכו’
  • איזה עמודים באתר הם הכי נצפים
  • מהו זמן השהייה באתר
  • מאיזה מקורות מגיעים לאתר

איך מחברים בין גוגל אנליטיקס לאתר שלכם? פשוט מאוד: פותחים חשבון אנליטיקס לאתר (אם יש לכם חשבון אנליטיקס קיים, פשוט מוסיפים נכס לחשבון) ומוסיפים את קוד האנליטיקס לאתר.

 

  1. פיקסלים של גוגל ופייסבוק

בין אם אתם מפרסמים בגוגל ובפייסבוק או מתכוונים לפרסם, כדאי מאוד שתתקינו פיקסל שיתחיל לעקוב אחרי הכניסות באתר. הפיקסל יכול לסייע בבניית קהלים להמשך, לביצוע רימרקטינג, ולמעקב אחר המרות באתר.

 

  1. כפתורי שיתוף באתר

חיבור פלאגין המאפשר שיתוף, מציב בפני הגולשים את האפשרות לשתף את התוכן באתר ולקדם אותו מבחינה אורגנית.

 

  1. הגדרת תמונה ראשית לכל לינק באתר.

התמונה הראשית קובעת איך ייראה השיתוף במדיה חברתית וניתן לקבוע זאת בכל תוסף של SEO.

 

  1. פאביקון לאתר

מה זה פאביקון? זהו סמלון המופיע בדפדפן בכל דפי האתר.

הוספת הפאביקון מהווה הזדמנות נהדרת להרחיב את המיתוג שלכם. ניתן בכל תבנית להעלות פאביקון בצורה קלה ומהירה.

על הקשר הישיר שבין חווית המשתמש לבין קידום האתר ודירוגו בגוגל דובר רבות.

ככל שהאתר שלכם יהיה יותר נגיש וקל להתמצאות, כך תשאירו את הגולשים יותר זמן בו. אתר שבו זמן הגלישה הוא ארוך, יש סיכוי שימיר בצורה טובה יותר לכיוון מכירות ולידים.

 

  1. רספונסיביות

כדאי מאוד לבצע בדיקה של איך נראה האתר מכל מיני מכשירים. ישנן תוכנות שעושות זאת אבל הכי טוב ואמין הוא פשוט לבדוק את האתר בעצמכם במכשירים שונים:

  • בדסקטופ
  • בטאבלט
  • בטלפון הנייד

שימו לב, שמה שמיוחד בשני המכשירים האחרונים (טאבלט וטלפון נייד), הוא שיש להם מסך מגע ואין להם סמן של עכבר, כך שתוכלו לראות בגלישה מהם דברים שלא תראו בדסקטופ ולבצע התאמות במידת הצורך.

 

  1. בדיקת תמונות באתר

אתר איטי הוא אתר שלא תרצו להמשיך לגלוש בו עוד הרבה.

תמונות הן אלמנטים שיכולים להאט את האתר בצורה ניכרת. לכן חשוב להקטין את התמונות באתר ולבדוק שהן במשקל קל.

 

  1. עשו בדיקה חוזרת לתחביר ולשגיאות כתיב

אם האתר שלכם באנגלית, יש לכם את הכלי הנהדר Grammarly.

לאתרים בעברית, כדאי להיעזר בעורך לשוני.

 

  1. מבחן קריאות

היעזרו בתוסף Yoast על מנת לבדוק עד כמה הטקסט קריא.

מה שצריך להנחות אתכם כמה שיותר טקסט קריא מבחינת הגודל, שיהיה קל לקרוא בנייד ובדסקטופ.

בנוסף, המשפטים והפסקאות צריכים להיות ברורים ולא ארוכים.

הזמינו עכשיו את הבדיקה המקיפה לאתרי וורדפרס, צרו איתי קשר כאן:

לגבי אחסון הרחבתי בקטגוריה הראשונה הקשורה לאבטחה. אבל בחירה נבונה של חברת אחסון קשורה לפתירת בעיות בזמן אמת, שחזור אתר ועוד.  

 

  1. גיבוי לאתר

תמיד כדאי להכין את עצמכם למשהו בלתי צפוי!

כדאי להכין גיבוי, לפני העלאת האתר לאוויר ובאופן קבוע כל שבוע, או לאחר העלאת פוסטים או עמודים חשובים.  גיבויים ניתן לבצע ברמת הפלאגין, או ברמת האחסון, דרך פאנל הניהול.

שימו לב – בצעו גיבוי גם לפני הפעלת פלאגין חדש כדי שאם תהיה תקלה – תוכלו לשחזר את הנתונים!

 

  1. בחירת אחסון אמין

בחירת אחסון אמין היא החלטה שאין להקל בה. אחרי כמה חברות אחסון שהשתמשתי בשירותיהן, אני יכולה לומר בפה מלא, שאין תחליף לחברת אחסון שיש לכם בה תמיכה מלאה בטלפון או במייל ואתם מקבלים מענה לשאלותיכם או לבעיות שצצות בזמן אמת.

הקריטריונים שמניעים אותי בבחירת חברת אחסון:

  1. חברת אחסון מאובטחת היטב
  2. שירות מעולה
  3. חברה שנותנת גם פאנל ניהול מוכר ואמין
  4. מציעה תעודת SSL כסטנדרט

 

  1. הגדרת זמן ביומן לחידוש דומיין ואחסון

 

חשוב ביותר – להגדיר במספר יומנים של כל האנשים המעורבים – תאריך ושעה לפקיעת הדומיין וכן תאריך לחידוש האחסון.

זה לא כל כך נעים לראות אתר שיורד מהאוויר רק בגלל שמישהו שכח לשלם על האחסון או על הדומיין.

אלו המלצות כלליות להגדרות באתר הוורדפרס שלכם, שמאוד יסייעו לניהול האתר, לשיפור מהירות, ובכלל לסדר באתר.

 

  1. הגדירו זמן באתר

בהגדרות הכלליות באתר, ניתן להגדיר Time Zone שלכם. זה חשוב בעיקר בגלל שאתם רוצים לשקף את הזמן האמיתי שבו פוסטים נכתבים וכן לקבל תגובות עם חיווי זמן נכון.

 

  1. המעיטו בפלאגינים

עשו ניקוי כללי לאתר לאחר סיומו, הכולל הסרת פלאגינים שאינם נחוצים, הסרת מדיה שאולי הגיעה עם התבנית. זה ייתן לאתר מקום פנוי נוסף.

 

  1. הסרת תוכן שאין בו שימוש

כל התוכן שמגיע עם התבנית, כגון מדיה או פוסטים ועמודים שבאים בדרך כלל בג’יבריש, צריכים להימחק בזמן העלאת האתר לאוויר. כך, גוגל לא יסרקו עמודים אלו.

 

  1. בדקו שכל הטפסים באתר עובדים

קרה לכם פעם, ששלחתם טופס פנייה באתר כלשהוא ולא קיבלתם תשובה?

כדי שדברים כאלו יימנעו, בדקו את כל הטפסים באתר, וודאו שהם תקינים ושהפנייה נשלחת לכתובת המייל הנכונה, עדיף שתי כתובות מייל וכמובן שלא יהיו פרסונליות אלא כלליות.

 

  1. בדיקות ביצועים

אחרון אחרון חביב – בדיקת ביצועי האתר וטיפול בבעיות. כדאי לטפל בבעיות מהירות טעינה ולבדוק זאת למשל על ידי הכלי GT מטריקס או אתרי בדיקות מהירות.

 

אהבתם את הפוסט? שתפו עם החברים! יש לכם רשימה משלכם? שתפו אותי בתגובות כאן למטה!

ניתן להוריד את הצ’קליסט בלחיצה כאן!

הזמינו עכשיו את הבדיקה המקיפה לאתרי וורדפרס, צרו איתי קשר כאן: