פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם | ניהול קמפיינים בפייסבוק ואינסטגרם

הפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם היה ועודנו אחד הכלים השיווקיים היעילים ביותר לעסקים שרוצים לקבל לידים או למכור שירותים או מוצרים.    

 

מה זה פרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם?

פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם נעשה מתוך מערכת הפרסום של מטא (Meta) הכוללת את פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ ומסנג'ר.

כמו בשאר הערוצים של השיווק הדיגיטלי, השיטה העיקרית לתשלום עבור הפרסום היא PPC (Pay Per Click).

 

מה הופך את הפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם לאפקטיבי?

שימוש בדאטה ייחודית

שימוש בנתונים שמוסרים המשתמשים עצמם, כמו: תחומי עניין, גילאים, מקום מגורים ואף מעבר לזה: מה שהאלוגריתם של פייסבוק בעצמו יודע עליהם.

חשיפה רחבה בישראל

למערכת יכולת להגיע למיליוני אנשים / משתמשים בפייסבוק, אינסטגרם ווטסאפ. משתמשי פייסבוק בישראל מגיעים לכמה מיליונים.

קמפיינים ייחודיים

ניתן להריץ כמה סוגי קמפיינים ייחודיים כמו: קמפיין מעורבות, קמפיין לידים והמרות (הקיימים רק במערכת הפרסום של פייסבוק)

ROI (Return on Investment)

ROI (=החזר על ההשקעה) נמוך בחלק מן הקמפיינים. מדידת החזר על ההשקעה עוזרת לנו להחליט באיזה מדיה להשקיע

האם הפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם מתאים לכל עסק?

כמעט כל חברה או עסק שמוכר ללקוחות קצה (B2C) יכול להיעזר ביכולות הפרסום של פייסבוק. 

יוצאים מן הכלל הם העסקים הבאים:

  1. עסקים שמוכרים לעסקים אחרים (B2B) – במקרים אלו, יש ערוצים יותר רלוונטיים לשיווק, כגון לינקדאין.
  2. עסקי נישה שאין להם קהל גדול מספיק שייחשף למודעות.
  3. עסקים שנותנים שירות מיידי כמו: אנשי מקצוע (אינסטלטורים, חשמלאים), רופאי שיניים בשירות רפואה דחופה. בגלל אופי השירות, הקהל שלהם לא יימצא בפייסבוק.

     

כמה עולה לפרסם בפייסבוק ובאינסטגרם?

שאלת מיליון הדולר. בעוד שהסכום המינימלי שפייסבוק מחייבת להשקיע בפרסום נמוך מאוד (כ-5 ש"ח ליום) נשאלת השאלה מהו המחיר הנמוך ביותר לפרסום ממומן בפייסבוק שיניב תוצאות.

על מנת שפרסום יהיה אפקטיבי כדאי לחשב אילו תוצאות נקבל והאם הקמפיין יהיה משתלם.

ובמילים אחרות: האם ה-ROI (החזר על ההשקעה) יהיה חיובי ואם כן, תוך כמה זמן. 

בדרך כלל לקמפיין של המרות, המינימום להשקעה הוא 100 ש"ח ליום.

 

איך עובד פרסום בפייסבוק?

על מנת לפרסם בפייסבוק נצטרך יש לפתוח חשבון מודעות ולקשר אליו את הביזנס מנג'ר (המאפשר שליטה מלאה על כמה חשבונות פרסום, דפים, פיקסלים ועוד).

לאחר פתיחת החשבון, מקימים קמפיין לפי סוג הקמפיין הנבחר, ויוצרים סדרות מודעות ותחתן סוגי מודעות שונים.

מרגע שהמודעות אושרו על ידי מערכת הפרסום, ניתן לראות נתונים בזמן אמת: חשיפות, הקלקות, לידים, מכירות ועוד עשרות נתונים, לפי הצרכים והיעדים שהוגדרו.

 

קראו כאן: האם כדאי לעשות קידום ממומן לבד או לקחת בעל מקצוע?

 

האם קיים דבר כזה: פרסום בחינם בפייסבוק? 

לא, לא קיים דבר כזה.

בעבר החשיפה האורגנית לדפים העסקיים בפייסבוק הייתה מאוד גדולה גבוהה ולכן ניתן היה לקדם עסקים ללא השקעה רבה בקידום ממומן (PPC).

בשנים האחרונות, החשיפה האורגנית קטנה מאוד (יש האומרים ל-0.5%-1%) ולכן חובה לתמוך בפוסטים גם בפרסום ממומן, על מנת להגיע לחשיפה רחבה.

 

6 סיבות לעבוד עם הילה גנני בקמפיינים בפייסבוק ובאינסטגרם:

  1. יש לי ניסיון מצטבר של 12 שנה בניהול קמפיינים. אני דואגת להתעדכן כל הזמן בשינויים במערכת ובעולם הקידום הממומן (והשינויים תכופים ורבים). 
  2. השלב הראשון של כל עבודה מול לקוח הוא ביצוע מחקר שיווקי ראשוני כדי למפות את קהל היעד, המטרות והמתחרים ולדייק את הקמפיינים.
  3. אני בונה לכל לקוח תמהיל מדיה מדויק ואפקטיבי ומשפך שיווקי.
  4. יחס אישי.
  5. שקיפות בדו"חות ובנתונים.
  6. אופטימיזציה יומיומית מתמשכת – אין אצלי קיצורי דרך.

 

רוצים לקחת את העסק שלכם עוד צעד אחד קדימה?
להגדיל את כמות הפניות והמכירות שלכם?
השאירו פרטים כאן