7 טיפים לפרסום בפייסבוק שישדרגו לכם את התוצאות

טיפים לפרסום בפייסבוק

טיפים לפרסום בפייסבוק הם הטיפים הנדרשים ביותר למפרסמים, בין אם אתם מפרסמים ותיקים או חדשים.

מחקר עדכני ומעניין על פייסבוק, מראה כי 20% מהעמודים העסקיים מפרסמים בפייסבוק. וודאו שאתם מפיקים את המיטב מהפרסום בפייסבוק, על מנת למשוך יותר תנועה לאתר שלכם, לייצר יותר פניות ויותר מכירות.

שנים של פרסום למותגים ומיליוני שקלים של השקעה בתקציב המדיה ואני יכולה לומר לכם: אל תעשו את הטעויות שאני עשיתי בהתחלה!

בין אם אתם מפרסמים מתחילים או שצברתם כבר ותק בפרסום בפייסבוק, אתם בוודאי מבינים, שפייסבוק ידועה כמערכת פרסום אפקטיבית ביותר, אם יודעים להשתמש בה נכון.

ולאחר כל ההקדמה הזו, הנה 7 טיפים לפרסום בפייסבוק:

  1. וודאו שמותקן לכם פיקסל של פייסבוק בנכסים הדיגיטליים שלכם

הרחבתי על הנקודה הזו כבר במאמר הקודם שלי על הפיקסל. הפיקסל של פייסבוק אחראי לכל המידע של המבקרים באתר ויש לו יכולת לצבוע קהלים על פי הפעילות שעשו הגולשים.

זכרו: אף פעם לא מאוחר כדי לגלות אם הפיקסל שהתקנתם באתר או בעמוד הנחיתה באמת עובד.

ואני מתכוונת לפיקסל הנכון 😉

בעזרת תוסף הכרום: “Facebook Pixel Helper” תוכלו לגלות אם הפיקסל שקיים בחשבון המודעות שלכם באמת מותקן (הסתכלו על מזהה הפיקסל, ה-ID ומחקו כל פיקסל אחר שאינו רלוונטי).

במערכות מתקדמות, כמו שופיפיי, וורדפרס, וויקס הטמעת הפיקסל נעשית בקלות יחסית. במערכות אחרות, ניתן לעקוב אחר ההוראות המצטרפות לפיקסל ולהעביר אותן למתכנת. הוראות מפורטות ניתן למצוא כאן.

כלל ברזל: לעולם אל תתחילו קמפיין אם לא וידאתם שהפיקסל של פייסבוק מוטמע בנכסים הדיגטליים איתם אתם עובדים.

 

  1. וודאו שהפיקסל של פייסבוק מראה אירועים (events)

אחרי שווידאתם שהפיקסל עובד, בחרו אחר איזה אירועים (events) ברצונכם לעקוב ובצעו טסט.

למשל: lead, purchase, add to cart וכו’ תלוי במטרת הקמפיין.

אם הקמפיין למשל מכוון למכירה באתר, נוכל לבצע טסט לאירוע InitiateCheckout.

הערה חשובה: על מנת לראות אירועים יש צורך קודם כל להגדיר אותם במנהל האירועים (Events Manager) בתוך ה-Business Manager.

למה זה חשוב? כי אם נראה אירועים, למשל אירוע מסוג Lead נוכל לבצע אופטימיזציה טובה יותר לקמפיין שאנחנו מריצים.

 

  1. השתמשו ברימרקטינג

מרגע שהטמעתם את הפיקסל בנכסים הדיגיטליים שלכם, תוכלו לעקוב אחר אנשים שמגיעים אנשים לאתר או לעמוד הנחיתה.

איך עושים זאת? על ידי יצירת קהל שביקר לאחרונה באתר.  ברגע שיש לכם יכולת להשתמש ברימרטינג – עשו זאת (רק לאחר שהקהל של המבקרים באתר התעדכן למעל ל-1,000).

וזאת למה? אנשים שכבר הביעו מעורבות באתר או במודעות שלכם, יותר פתוחים לקבל את המסרים הבאים שלכם.

הטיפ הזה מיועד לכל מי שרוצה למקסם את התוצאות שלו ולהשתמש בקהל חם. זאת בניגוד לקהל קר, שהוא קהל שהגדרתם עם תחומי עניין שונים, שעדיין לא מכיר את המותג או העסק שלכם.

בתחום האיקומרס, שני קהלים שכדאי להשתמש בהם הם:

נוטשי עגלות – מה שאפשר לעשות הוא להזכיר להם בקריאטיב מעניין, שכדאי להם לחזור לעגלה ולסיים את הקנייה.

מודעות רימרקטינג דינמיות – אשר מראות מוצרים מתוך הקטלוג של החנות – אותם מוצרים שהלקוח צפה בהם. גם כאן המטרה היא להזכיר להם לחזור לחנות ולבצע רכישה.

 

  1. עשו שימוש בקהל דומה ( Lookalike)

לאחר שהקמפיין צבר תאוצה ויש כבר נתונים ממשיים, אפשר ליצור קהלים דומים באזור הקהלים.

איך יוצרים את הקהל הדומה? בוחרים את הקהל שלכם, מתוך הקהלים שכבר מוגדרים לכם, ויוצרים קהל דומה. אתן 3 דוגמאות לשימוש בקהלים דומים:

  • יש לכם קובץ ובו פרטים של קונים שקנו את המוצרים שלכם או שפנו אליכם (שם או טלפון) – תוכלו ליצור קהל דומה בפייסבוק על פי המאפיינים המשותפים שפייסבוק ימצא.
  • יש לכם קהל של אנשים שביקרו באתר שלכם – תוכלו ליצור קהל דומה לקהל זה.
  • יש לכם קהל שביצע מעורבות כלשהיא בעמוד – תוכלו ליצור קהל דומה לקהל זה.

הפעולה הזו, של יצירת קהל דומה, היא פשוטה יחסית, וכדאית מאוד, מאחר והיא מדויקת יותר מאשר קהל של תחומי העניין.

 

  1. אל תשתמשו בבוסט (Boost Post)

אתם בוודאי מכירים את כפתור הבוסט, שמופיע מיד אחרי שאתם מפרסמים פוסט בעמוד.

הוא אמנם מפתה, וזה באמת נוח אבל ההמלצה שלי היא לא להשתמש בבוסט, לא להתעצל ולקדם פוסטים במערכת הפרסום.

אם כבר החלטתם לעשות בוסט, אל תשכחו למקד את הקהל באמצעות השדות כאן בצד:

boost post

המלצה: במנהל המודעות של פייסבוק (Ads Manager) תוכלו לפלח ביתר דיוק את הקהל שלכם, להגדיר תחומי ענין, גילאים וכו’ ואף להפנות את הקידום לקהל רימרקטינג. השתמשו בקידום דרך מנהל המודעות.

 

  1. השתמשו בסוגים שונים של קריאטיבים למודעות

כמה סוגי מודעות בקמפיין הם המפתח לעושר וגיוון, אשר מפחיתים את תדירות הופעת המודעה לכל יוזר. אני ממליצה לגוון עם לפחות 4 סוגי קריאטיבים:

  1. מצגת
  2. תמונה
  3. קרוסלה
  4. סרטון – עדיף קצר יותר מדקה בפורמט מרובע

ככל שיעלו יותר סוגי קריאטיבים כך תראו צדדים נוספים של העסק שלכם.

 

  1. העלו רק תמונות באיכות טובה ועם מעט כיתוב

חשוב ביותר, להעלות תמונות רק באיכות מעולה, ולהקפיד על חוק ה-20%, שאומר:

לא יותר מ- 20% טקסט על התמונה, מכיוון שפייסבוק לא יקדמו אותה.

איך אפשר לדעת אם יש בתמונה יותר מ-20% טקסט? ניתן לבדוק זאת בכלי הזה של פייסבוק, לפני העלאת התמונה.

בכלי הזה, ניתן להעלות תמונה שיש בה טקסט ולבדוק האם היא מתאימה לפרסום או לא.

אם ההודעה שאתם מקבלים היא שיש יותר מידי טקסט בתמונה, אני ממליצה מאוד להקטין את שטח הטקסט, משום שזה ישפיע על הצגת המודעה שלכם בקמפיין.

 

לסיכום:

בין אם אתם מפרסמים ותיקים או חדשים במערכת הפרסום של פייסבוק, הטיפים לפרסום בפייסבוק הם פשוטים ואתם יכולים ליישם אותם כבר עכשיו, הם ישדרגו פלאים את הקמפיינים שלכם:

  1. אל תצאו לדרך בלי שהתקנתם פיקסל באתר שלכם
  2. וודאו שהפיקסל מראה אירועים
  3. הגדירו קהלים והשתמשו ברימרקטינג
  4. עשו שימוש בקהל דומה
  5. אל תשתמשו בבוסט לקידום פוסטים
  6. השתמשו בכמה סוגי קריאטיבים ליצירת מודעות
  7. העלו רק תמונות באיכות טובה ועם מעט כיתוב

האם גם לכם יש טיפים לפרסום בפייסבוק שכדאי להוסיף לרשימה זו? האם אתם נתקלים בקושי ביישום אחד הטיפים? צרו קשר כאן לקביעת פגישת או שיחת ייעוץ.