טופס לידים או דף נחיתה – במה לבחור בקמפיין הבא שלכם?

להרשמה לקבלת מאמרים וטיפים בנושאי שיווק ופרסום דיגיטלי, פעם בשבועיים:

כשאנו מתכננים קמפיין שיווקי, אחת השאלות החשובות שאנו שואלים את עצמנו היא: במה הכי כדאי להשתמש? בטופס לידים או בדף נחיתה? 

לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות, והבחירה הנכונה יכולה להשפיע משמעותית על הצלחת הקמפיין.
במאמר הבא אמנה את היתרונות והחסרונות בשימוש בכל אחד מהם. כמו כן תקבלו המלצות באילו מקרים להשתמש בכל אחד מהם.

צפו בסרטון הבא – דף נחיתה או טופס לידים בפייסבוק?

מה ההבדל בין טופס לידים לדף נחיתה? 

טופס לידים הוא טופס פנימי שנמצא בכל מערכת פרסום ומטרתו לאסוף לידים מהפלטפורמה.
בניגוד לדף נחיתה, הוא אינו חיצוני ולא מעביר החוצה.
כשאתם לוחצים על טופס לידים, שדות הטופס כבר מלאים. 

דף נחיתה הוא דף שבו מסר ממוקד ובתוכו טופס ריק למילוי.
דף נחיתה עשיר יכול להכיל בתוכו מספר חלקים וניתן לעצב אותו בצבעי המותג ועם ה-Look and Feel של המותג. קראו כאן מה צריך להיות בדף נחיתה טוב.
כשמשתמשים בדף נחיתה בקמפיין, הלחיצה על המודעה מוציאה ממערכת הפרסום.
כלומר, אם תלחצו על המודעה בקמפיין לינקדאין למשל, תועברו החוצה מתוך לינקדאין לדף הנחיתה.
הטופס מופיע ריק ויש להקליד את כל הפרטים בו.

 

יתרונות וחסרונות של טופס לידים

  • יתרונות: טופס לידים הוא כלי מהיר וזול לאיסוף מידע. מבחינת העסק, מאוד קל להקים אותו והוא לא דורש הרבה התעסקות (מלבד ההתממשקות למערכת CRM ובזה אגע יותר מאוחר).

    מבחינת הלקוחות של העסק, הוא נוח למשתמשים, מאחר שמילויו לא דורש מאמץ רב: רוב המערכות שואבות את פרטי הלקוח מהמערכת.
    למשל: טופס לידים בפייסבוק מופיע כבר מלא – עם שם, טלפון ומייל ולמעשה הלקוח לא צריך להקליד דבר.

  • חסרונות: הטופס מציע מידע מוגבל על המוצר או השירות. מכיוון שאין הרבה מקום בטופס, הוא מציג מידע מינימלי על המוצר או השירות.
    כמו כן, המילוי האוטומטי, שהוא קל, יוצר בעיה חדשה של אנשים שלחצו על הטופס ובכלל לא שמו לב שמילאו טופס. 


מסקנה

טופס לידים אידיאלי לשימוש בקמפיינים המקדמים מוצרים או שירותים שדורשים החלטת רכישה מהירה ולא מורכבת.
כמו כן הוא אידאלי לקמפיינים שצריך להקים בזמן קצר, משום שקל לעשות זאת עם טופס לידים.
זהו פתרון שלא תמיד מתאים כאשר יש צורך להציג הצעת ערך גבוהה או למכור מוצרים מורכבים, שכן במקרים אלה יש צורך בפרטים רבים ובהסבר מעמיק.

טיפ חשוב – בגלל קלות השארת הליד, מומלץ להוסיף שאלת סינון בטופס.
כדאי לכלול שאלת סינון שדורשת חשיבה והקלדה של תשובה פשוטה. אפילו שתיים.

 

בשלוש פלטפורמות הפרסום העיקריות קיימים טופסי לידים: פייסבוק, גוגל ולינקדאין:

    • פייסבוק: טופס לידים בפייסבוק מאפשר גישה ישירה למשתמשים הפעילים של הרשת.
      הוא נבנה כך שהמשתמשים יכולים למלא פרטים בקלות ובמהירות, מבלי לעזוב את הפלטפורמה.
      זה מקל על תהליך ההמרה ומגדיל את הסיכויים לקבלת לידים איכותיים.

    • גוגל: בגוגל, טפסי לידים יכולים להופיע כחלק ממודעות בחיפוש או ברשת המדיה.
      הם מאפשרים למשתמשים לשלוח מידע במהירות, בעוד הם מתמקדים בחיפוש או גלישה.
      זה יכול להיות יעיל במיוחד עבור קמפיינים שמכוונים לקהל יעד ספציפי.

    • לינקדאין: טופס הלידים של לינקדאין מותאם במיוחד לקהלים מקצועיים ו-B2B.
      הוא נותן לעסקים להתמקד באנשי מקצוע ומנהלים ברמות גבוהות, מה שמוסיף ערך רב ללידים שנאספים דרך הפלטפורמה.

 

יתרונות וחסרונות של דף נחיתה

  • יתרונות: דף נחיתה נותן למותג להתבטא באופן מלא יותר.
    הוא יכול לכלול עיצוב מתוחכם, תוכן מעמיק, ולספר את סיפור המותג בצורה משכנעת ומקיפה.
    דף נחיתה טוב, הוא בעל כמה חלקים:
    • טסטמוניאלס
    • תמונות
    • תיאור מפורט של השירותים או המוצרים
    • תועלות השירותים או המוצרים

בדקו את דפי הנחיתה בסמוב (כתבתי כאן סקירה מלאה על המערכת של סמוב)
דף נחיתה הוא הבמה המושלמת להצגת מוצרים או שירותים שדורשים הסבר רחב יותר והצגת הצעת ערך גבוהה, ממש כמו אתר.

  • חסרונות: דף נחיתה דורש השקעה רבה יותר בזמן ובמשאבים.
    העלות הגבוהה, והדרישה לתחזוקה ועדכון קבועים יכולים להיות מגבלה עבור עסקים קטנים. זה מהווה חסם גם למי שרוצה להקים קמפיינים ויש לו תקציב מוגבל.
    כמו כן, ייתכן שפחות אנשים ישאירו פרטים בדף נחיתה, מאחר שהם דורשים מאמץ גדול יותר מהמשתמש.

 

מסקנה

דף נחיתה אידאלי לשימוש בקמפיינים המציעים הצעת ערך גבוהה.
בהצעה כזו, צריך לפרט על המוצר או השירות ואף להציג חלקים שונים התומכים בהחלטת הקנייה. 

 

התממשקות למערכת CRM

התממשקות טופס לידים (באתר או בפלטפורמות הפרסום השונות) עם מערכת CRM היא חלק קריטי בניהול לידים ובניתוח המידע שנאסף.
כאשר הלידים מתממשקים אוטומטית ל-CRM, אנו משיגים:

  • חיסכון בזמן ובמאמץ
  • ניתוח נתונים מדויק יותר לשיפור הקמפיינים
  • זרימת מידע חלקה ויעילה


יתרונות ההתממשקות כוללים גם את היכולת לעקוב אחרי הפעילות של הלקוחות ולזהות הזדמנויות למכירה. כך אנו יכולים גם לשפר את חווית הלקוח. 
כמו כן, עסקים יכולים כך לבצע ניתוחים מתקדמים של נתוני לידים ולשפר את אסטרטגיות השיווק והמכירה שלהם.

 

בחירת הכלי הנכון:

לבחירה בין טופס לידים לדף נחיתה יש השלכות רבות על הקמפיין. 
עלינו לשקול את סוג המוצר או השירות, הקהל היעד, והמטרות הספציפיות של הקמפיין.
למשל, אם המטרה היא לייצר כמה שיותר לידים במהירות ובעלות נמוכה, טופס לידים יכול להיות הבחירה הנכונה. 

לעומת זאת, אם המטרה היא להציג מוצר מורכב עם הצעת ערך גבוהה, דף נחיתה עשוי להיות יעיל יותר.

 

לסיכום – טופס לידים בקמפיין או דף נחיתה

בחירת הכלי הנכון ליצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים היא מפתח להצלחת קמפיין שיווקי.
הבנה של היתרונות והחסרונות של טופס לידים ודף נחיתה, יחד עם ניתוח מעמיק של הצרכים והמטרות של העסק, ייתנו לך לבחור את הכלי המתאים ביותר ולמקסם את התוצאות של הקמפיין שלך.

רוצים להגדיל את כמות הפניות ולנהל אותם בחוכמה בעזרת אוטומציות?
השאירו פרטים ואצור קשר כדי לקחת את העסק שלכם עוד צעד אחד קדימה