להרשמה לקבלת מאמרים וטיפים בנושאי שיווק ופרסום דיגיטלי, פעם בשבועיים:

פוסטים אחרונים שיעניינו אותך:

כמה מחשבות על ווטסאפ ועבודה – האם זה אפשרי

כמה מחשבות על ווטסאפ ועבודה – האם זה אפשרי?

הווטסאפ וכל תוכנות המסרים המיידיים (IM) הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו.

מסתבר שהם גם חלק בלתי נפרד מעבודתנו.

ווטסאפ ועבודה – האם זה אפשרי בכלל לשלב בינהם?

אנחנו מוצפים במסרים, אבל הגיע הזמן לעשות סדר בערוצי המסרים השונים – במה להשתמש ומתי.  

לפני כמה ימים נפגשתי עם לקוח פוטנציאלי, שהתעניין בשירות מיוחד שאני מציעה. לאחר הפגישה, סיכמנו להתחיל בעבודה בעוד כחודש.

בינתיים, היו לנו עוד כמה דברים לסגור. לאחר שהתכתבנו בוואטסאפ בנוגע לעבודה, הרגשתי שמשהו כאן לא מסתדר. אחרי שחשבתי על זה שוב, הבנתי:

הרגשת אי הנוחות שלי נובעת מכך שאנחנו מדברים במדיום הלא נכון.

האם באמת אפשר לשלב בין ווטסאפ ועבודה?

שלא תבינו אותי לא נכון, וואטסאפ היא אפליקציה נוחה מאוד להתכתבות עם בני המשפחה והחברים.

אפשר להעביר תמונות בקלות, להגיב עליהן ולקבל פידבק במיידית, בנוסף למימד החברתי (קבוצות וואטסאפ).

אז למה שלא יהיה נכון לדבר גם עם לקוחות בוואטסאפ?

בדיוק בגלל זה! כי היא דורשת תגובה מיידית, מעצם היותה אפליקציה, מה שבוודאי לא נכון ביחסי עבודה. הרי לא תצפו שזמן התגובה שלכם יהיה כמה דקות בנושאי עבודה (בהנחה שלא מדובר במנתח לב שחיי אדם תלויים בעבודתו).

ארגון והיררכיה זה כל הסיפור

אם אתם עובדים באופן מסודר, בוודאי תרצו לטפל בכל נושא שצץ, בסדר עדיפויות שתבחרו. זה כל הענין: בוואטסאפ אי אפשר לתעדף משימות או לארגן אותם.

נגיד, שאתם צריכים להעביר טקסט או מבצע למישהו, ושולחים בוואטסאפ. המשימה הזו עלולה ללכת לאיבוד בצד השני, בין כל ההתכתבויות ולאור העובדה כי היא נעשית באופן אורכי, כלומר כל ההתכתבויות נמצאות אחד אחרי השני בלי יכולת לתעדף חלק מהשיחה.

ומה עם המייל?

כל זאת לא קיים במייל, בו יש יכולת לשמור בתיקיות, להשאיר בתיבת הדואר הנכנס נושאים לטיפול ולהגיב מתי שרק נוכל.

מאז שוואסטאפ הוסיפו גם את היכולת לצפות מי מחובר ברגע זה, ישנו יתרון נוסף שהוא שבמייל אין מחוייבות של אחד מהצדדים להגיב מיד, ואין גם אפשרות לדעת מתי הצד השני צפה במייל.

הפרדה, הפרדה, הפרדה

מה אני מציעה? הפרדה בין המדיות השונות.

מיילים – לתקשורת עסקית

וואטסאפ – לתקשורת עם חברים ומשפחה

עם יוצא מהכלל אחד: כאשר תרצו להעביר תמונות "מהשטח" דווקא תמצאו שהכי נוח לתקשר באמצעות ווטסאפ.

לסיכום

כדאי להתאים את הפלטפורמה שבאמצעותה מתבצעת התקשורת לסוג הקשר: אם מדובר בקשר עסקי, לא כדאי להשתמש בתוכנת מסרים מיידיים כמו הודעות פייסבוק או וואטסאפ אלא להשתמש במייל.

זאת בשל הציפייה לתגובה מיידית ששמורה בדרך כלל ליחסים מסוג אחר. אם מדובר בחברים או משפחה, המשיכו לתקשר באמצעות הפלטפורמה המועדפת עליכם.

ומה אתם חשבתם על הסוגיה? האם תמשיכו להתכתב עם קשרים עסקיים שלכם באמצעות הוואטסאפ או המסנג'ר?

השימוש בווטסאפ בחיים שלנו הולך ומתפשט. מהם היתרונות והאתגרים שבשימוש ב-WhatsApp בסביבת העבודה?

משרד בניהולה של הילה גנני, לניהול קמפיינים בגוגל, פייסבוק, לינקדאין, טאבולה ואאוטבריין.

ייעוץ וליווי שיווקי לעסקים ולחברות. צרו קשר עוד היום.

רוצים לקבל טיפים ומאמרים בנושאי שיווק ופרסום?

הירשמו עכשיו לניוזלטר השבועי

נשלח פעם בשבוע-שבועיים, תמיד תהיו הראשונים לדעת