הדרך לשחרור דיגיטלי – כל החירויות שצריכות להיות בעסק שלכם

להרשמה לקבלת מאמרים וטיפים בנושאי שיווק ופרסום דיגיטלי, פעם בשבועיים:

שתי הסכנות האורבות לעסקים בעידן הדיגיטלי הן: תרדמה ועלטה. 

 

תרדמה – להירדם בשמירה, לא לזוז תוך כדי תנועה ולפתח את העסק לכיוון הדיגיטלי.

עסק רדום הוא עסק שלא משקיע מאמצים, זמן או כסף בשיווק שלו ויש סכנה אמיתית שיישאר מאחור. 

 

עלטה – לא לדעת מה קורה בעסק שלכם, איפה החשבונות שלכם, מה פרטי הגישה, מה הנתונים של הקמפיינים. 

יכול להיות שבחרתם ספק חיצוני לנהל את הקמפיינים או את האתר, וזה בסדר גמור. אבל אתם חייבים להיות בשליטה, לדעת מה קורה.

עצם זה שאתם יודעים מה קורה אצלכם, גורם למעורבות גדולה יותר במתרחש וגורם לכם לקחת החלטות חשובות בקשר לעסק שלכם.

 

אז הנה הן לפניכן, כל הדרכים לשחרר את העסק שלכם ולהגיע לחירות בניהול הדיגיטלי:

הזכות לדעת מה קורה בקמפיינים המנוהלים שלי

לבעלי עסקים שמנהלים בעצמם קמפיינים יש את הזכות לצפות בנתונים בזמן אמת:

  • כמה נכנסו לאתר או לדף הנחיתה?
  • מה אחוז ההקלקה?
  • איזה מודעה הביאה יותר המרות?

     

אני מציעה לבעלי עסקים אלו להיכנס לחשבון הפרסום לפחות פעם פעמיים בשבוע, ולבדוק את הנתונים. 
לעסקים שמנהלים קמפיין באמצעות ספק חיצוני יש את הזכות לדעת בזמן אמת, לפחות פעם בשבוע איך הולך הקמפיין.

זה חשוב מכמה סיבות: האחת היא, כדי לגלות האם יש שיפור בנתוני הקמפיין, סטטיות או הרעה בנתונים.

השנייה היא, כדי לערוך אופטימיזציות בזמן אמת, כמו: הרחבת  קהלים (פייסבוק) הוספת מילות מפתח (גוגל), גיוון בקריאטיבים ועוד.
יש הרבה פעולות שאפשר לעשות כדי לבצע אופטימיזציה בקמפיינים! אבל קודם כל צריך לדעת מה קורה בהם.
הדרך לדעת זאת היא באמצעות טבלה פשוטה מאוד. בטבלה יש נתונים על התקציב שנוצל החודש, מספר חשיפות, מספר קליקים, עלות לקליק ומספר המרות.

לפירוט על הטבלה לניהול קמפיינים ולהורדה לחצו כאן

בעלות על חשבונות הפרסום 

בין אם אתם מנהלים את הקמפיינים שלכם, או נותנים לבעל מקצוע לעשות זאת, צריכה להיות לכם גישה לחשבונות הפרסום של העסק שלכם, ויותר מזה גם בעלות.

קודם כל אסביר את ההבדל בין גישה לבין בעלות, ולמה אתם צריכים את שניהם. 

גישה לחשבונות הפרסום היא למעשה הרשאה לצפות, לנהל ולערוך שינויים בקמפיינים. 

ברור שצריכה להיות לכם גישה לחשבונות שלכם, נכון? 

אם למשל תחליטו לעבור לסוכנות אחרת, או למשווק אחר, תצטרכו להעביר את הגישה שיש בחשבונות לבעל מקצוע אחר, ואת זה תוכלו לעשות אם תהיה לכם הרשאת אדמין בלבד. 

בעלות על החשבון בעצם אומרת שאתם הגורם הבכיר ביותר בחשבון שלכם, ושלא ניתן להעביר הרשאות או בעלות ללא אישורכם.

אנחנו רוצים למנוע מצב שבו אתם מוחזקים כבני ערובה בחשבון שלכם – או שמישהו עושה דברים שמנוגדים לרצונכם בחשבונות הפרסום שלכם.

איך עושים זאת? אם מדובר בחשבון חדש, מקימים חשבון פרסום מפרופיל הלקוח בלבד.
אני עושה זאת בדרך כלל בהשתלטות קצרה על המחשב של הלקוח. 
אם מדובר בחשבון קיים, ודאו שיש לכם גישה ובעלות. אם לא, סדרו זאת. 

ביזנס מנג'ר משלכם (בפייסבוק בלבד)

זאת המלצה למתקדמים, שיש להם בנוסף לחשבון הפרסום גם ביזנס מנג'ר. 

הביזנס מנג'ר מאפשר עוד מספר דברים שאין בחשבון הפרסום הרגיל. 

איך יוצרים ביזנס מנג'ר? מתוך הפרופיל שלכם, צרו ביזנס מנג'ר ושייכו אליו את חשבון הפרסום החדש או הישן שבבעלותכם. 

מעכשיו, כל גישה לחשבון תיעשה מתוך הביזנס מנג'ר. הביזנס מנג'ר הוא חשבון על שכולל בתוכו את כל ההרשאות העסקיות שלכם:

  • הרשאות לעמוד הפייסבוק
  • הרשאות לחשבון הפרסום
  • הרשאות לפיקסלים
  • הרשאות לתשלום


בעלות לעמוד העסקי שלכם בכל הערוצים

טוב, אז דיברנו על זה כבר בהקשר של חשבונות הפרסום. 

גם כאן, עליכם להיות הבעלים של החשבונות שלכם בפייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, גוגל מיי ביזנס ועוד. 

בחלק מהערוצים ניתן לתת הרשאה ואז החיים קלים. 

באינסטגרם למשל – אין הרשאות ואז תצטרכו לתת את השם והסיסמה למי שמנהל לכם את הסושיאל.
איך תגנו על עצמכם? שלחו את האימות לחשבון לטלפון האישי שלכם או למייל שלכם, שרק לכם יש גישה אליו. 

וזה הסעיף הבא: אימות דו שלבי

אימות דו שלבי לכל החשבונות שלכם

אימות דו שלבי מגן עליכם מהשתלטות של האקרים על החשבונות שלכם, שיכולים בקלות להוציא כספים בחשבונות הפרסום, או בקשות לכופר בחשבונות האישיים. 

אימות דו שלבי קיים בכל החשבונות הדיגיטליים אבל החשובים ביותר שחובה לאבטח אותם הם: חשבון הגוגל שלכם ופרופיל הפייסבוק שלכם, כי לשניהם יש שליטה עצומה על שאר החשבונות. 

תארו לעצמכם שפורצים לכם לחשבון הגוגל שלכם.

אם מדובר בחשבון אישי אתם חשופים לסחיטה. אם מדובר בחשבון שמשמש אתכם בעסק, אתם חשופים לאובדן מידע עצום ולניתוק הגישה לחשבונות הפרסום שלכם ולשאר הנכסים הדיגיטליים שלכם. 

כנ"ל לגבי פרופיל הפייסבוק שלכם: לעיתים קרובות הוא משמש כאמצעי לכניסה לחשבונות אחרים ברשת וכמובן שהוא שולט על חשבונות הפרסום שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם. 

מה לעשות? לבדוק אם יש לכם אימות דו שלבי בגוגל ובפייסבוק. עכשיו.

גישה מלאה לדטאות הנצברות בנכסים הדיגיטליים

הדטאות (מלשון Data) שנצברות בנכסים שלכם הן שלכם, ולכן כל נסיון לשייך את הדטאות האלו לאחרים הוא פסול. למה הכוונה? אתם רוצים לעבוד עם ספק של חברת כרטיסים נאמר, אבל היא לא מוכנה שתשימו פיקסל שלכם של פייסבוק או גוגל, או לא מוכנה לתת לכם את רשומות האנשים שקנו כרטיסים בסיום הקמפיין – זהו Big No No.
המידע שנאסף הוא בעל ערך עצום עבורכם ואין שום סיבה שתסכימו לוותר על המידע הזה.

אתם הלקוח והמידע הזה הוא שלכם.

מה עושים? לא עובדים עם ספקים שמציבים תנאים כאלו. יש מספיק ספקים הגונים אחרים לעבוד איתם.

גישה מלאה לאתר שלכם

לצערי הסעיף הזה נולד אחרי שהגיעו אלי כמה לקוחות שעשו להם "תרגיל", והם למדו בדרך הקשה. 
כשמישהו בונה לכם אתר, פרטי הגישה אליו צריכים להיות אצלכם לאחר ששילמתם על העבודה.
אני לא מדברת על לקוחות שלא העבירו תשלום והספק מעכב את העברת הפרטים ללקוח.
אני מדברת על לקוחות ששילמו ממיטב כספם אלפי שקלים, אבל לא טרחו לברר את פרטי הגישה של האתר שבנו ופתאום מגלים שעל כל עדכון, יש חיוב נוסף של מאות שקלים במקרה הטוב.
כנ"ל לגבי פרטי הגישה לדומיין ולאחסון שרכשתם. כל מה שרכשתם הוא שלכם, פשוט, לא?

מה עושים? אם אתם לפני בניית אתר – בררו אם יש איזה תנאי בהסכם שלא מאפשר עדכון של האתר בעצמכם. זה בייסיק. ואם כבר בניתם אתר, בררו עם מי שבנה לכם את האתר את פרטי הגישה.

החופש להשתחרר מספקים

כל הסעיפים שלמעלה מובילים לדבר אחד: חופש. 
החופש שלכם, לקבוע בעצמכם אצל מי לפרסם, אצל מי לפתח את האתר שלכם ושכל הנכסים ששילמתם עבורם, נשארים אצלכם ובשליטתכם. כאשר יש לכם חופש, יש לכם בחירה ובדרך כלל הבחירה נעשית מתוך רצון טוב ולא מתוך כפייה. אם הספק שיש לכם מעולה, אתם נשארים אצלו. אם הוא לא טוב, אפשר להחליף. 

מה עושים? מבררים לפני סגירה על הסכם, האם ישנה התחייבות כלשהיא ובמה היא כרוכה. למשל: התחייבות לשלושה חודשים, עם אפשרות לסיים התקשרות חודש לפני בהודעה כתובה.

לסיכום

בתור בעלי עסק, יש לכם את הזכות והחובה להיות בשליטה מלאה על החשבונות הדיגיטליים שלכם, חשבונות הפרסום, מידע שנצבר, וגישה מלאה לאתר שלכם. אם אתם לא בטוחים שאתם יודעים אם יש לכם שליטה, עברו נכס נכס, ורשמו לעצמכם איפה עוד צריך לקבל גישה עד שתגיעו לגישה מלאה. 

בהצלחה! 

כמה הכתבה הזו עזרה לך?

הקלק/י על הכוכב

דירוג ממוצע 0 / 5. מספר דירוגים 0

עדיין אין דירוגים...איזה כיף שאת/ה המדרג/ת הראשונ/ה 😍

רוצים להגדיל את כמות הפניות ולנהל אותם בחוכמה בעזרת אוטומציות?
השאירו פרטים ואצור קשר כדי לקחת את העסק שלכם עוד צעד אחד קדימה