מאחורי הקלעים: איך בונים קורס דיגיטלי מקצועני – הטכנולוגיה מאחורי הקורס הדיגיטלי שלכם

להרשמה לקבלת מאמרים וטיפים בנושאי שיווק ופרסום דיגיטלי, פעם בשבועיים:

הקמת קורס דיגיטלי היא משימה מרגשת ומאתגרת. 

אחרי שחשבתם על רעיון לקורס וגילגלתם את הרעיון במוחכם, הגיע הזמן להוציא את הדברים לפועל!

אבל איך מתחילים?

יש כמה אספקטים לחשוב עליהם והמבחר מבלבל, אך עם התשתיות והכלים הנכונים, תוכלו להפוך את המשימה של בניית ושיווק הקורס לקלה וחלקה.  

במאמר זה, אסקור את ארבעת האספקטים המרכזיים שיעזרו לכם להקים ולשווק קורס דיגיטלי מוצלח.

1. יצירת תוכן: הבסיס למקצועיות

האיכות של התוכן שלכם תקבע את ההצלחה של הקורס. 

יש עסקים שנעזרים בספקים חיצוניים לטובת כתיבת וצילום הקורס הדיגיטלי. 

אני מכירה הרבה עסקים שהצליחו להקליט ולערוך את הקורס שלהם בעזרת עצמם וזה לגמרי בסדר.

מצגת או תוכנית לקורס: נושאי השיעורים, מצגות ותוכן תומך כמו שאלונים או קבצים מצורפים לקורס – כדאי להכין מראש.

תוכנות לצילום ועריכה: אם יש לכם כבר מנוי ל-Canva או ל-Zoom – שתיהן מציעות אפשרות של הקלטת מסך עם מצגת והצגת הפרופיל שלכם בקטן. 

כמו כן יש תוכנות כמו OVS ו-LOOM שנותנות מענה נהדר לצורך הזה של הקלטת הקורס.

אחסון הסרטונים הוא לא פחות חשוב. פלטפורמות כמו Vimeo, YouTube מאפשרות אחסון בטוח ונוח של החומרים הדיגיטליים שלכם. 

בחרו פתרון שיספק גמישות, אבטחה ונפח אחסון מספק.

יצירת הקורס מתבצעת או בפלטפורמה ייעודית כמו סמוב או רב מסר או באתר שלכם – תלוי תקציב. 

אם אתם כבר משלמים למערכת כזו, כדאי ליצור שם את הקורס הדיגיטלי.

זה יאפשר לכם עבודה קלה ושוטפת יותר (כמה שפחות מערכות מעורבות יש פחות תקלות).


2. שיווק הקורס: חיבור עם התלמידים

דף נחיתה חזק הוא המפתח למשיכת תלמידים פוטנציאליים. 

את דף הנחיתה אפשר ליצור באתר שלכם – בוורדפרס או בוויקס. 

שתי הפלטפורמות מציעות תבניות ייעודיות ליצירת דפי נחיתה אפקטיביים. וודאו שהדף מדגיש את היתרונות הייחודיים של הקורס שלכם.

עוד אפשרות ליצור דף נחיתה:

בתוך מערכת הניוזלטר שלכם. זו אפשרות שאני פחות אוהבת, כי במערכות חיצוניות דף הנחיתה הוא לא שלכם אלא של הפלטפורמה.

מערכת ניוזלטר היא כלי תקשורת חיוני – גם לשלב השיווק של הקורס וגם לשלב התפעול של הקורס הדיגיטלי. 

סמוב (בלינק יש הטבה למצטרפים דרכי) או רב מסר מאפשרות ניהול רשימות תפוצה, שליחת מיילים אישיים ומעקב אחר ביצועים. 

השתמשו בהן כדי לשמור על קשר רציף עם התלמידים.

מערכת סליקה וחשבוניות תבטיח זרימת תשלומים חלקה. תוכנת חשבוניות תעזור לכם לנהל את ההיבטים הפיננסיים בצורה מסודרת.  

ישנן מערכות, כמו קארדקום (בלינק יש הטבה מעולה למצטרפים דרכי) המשמשות בשני התפקידים הללו (גם סליקה וגם חשבוניות). 

אך ברוב המקרים תצטרכו שתי חברות נפרדות. 

3. פעילות אורגנית וממומנת ברשתות חברתיות על מנת לקדם את הקורס הדיגיטלי

הרבה עסקים מפספסים את הדבר החשוב הזה: אם עדיין אין לכם קהל שעוקב אחריכם ברשתות החברתיות, יש לכם שתי אפשרויות:

  • לבנות קהל באופן אורגני ברשתות החברתיות (אינסטגרם, פייסבוק, לינקדאין, טיקטוק) ואז לשווק את הקורס הדיגיטלי 
  • או לקדם את הקורס באופן ממומן – בפרסום ממומן


עסקים שאין להם עוקבים או קהילה שעוקבת אחריהם – יצטרכו להשקיע הרבה כסף בפרסום קורס דיגיטלי על מנת להחזיר את ההשקעה. 

טיפ חשוב: כדאי לשלב בתכני השיווק של הקורס סרטונים כאמצעי למשיכת לקוחות פוטנציאליים.


4. הוצאות שוטפות: ניהול תשתיות

אחסון איכותי של האתר הוא תשתית הכרחית. 

אם יש לכם אתר בוורדפרס, תצטרכו לדאוג לאחסון באופן עצמאי. בוויקס לדוגמה האחסון הוא חלק בלתי נפרד מהאתר וזה אחד היתרונות הגדולים שלה, פחות כאב ראש. 

טיפים נוספים:

  • השקיעו בכלים שניתן לשדרג בהדרגה
  • בדקו תאימות בין המערכות השונות
  • חשבו על תקציב ארוך טווח


לסיכום

הקמת קורס דיגיטלי דורשת תכנון, השקעה בכלים הנכונים ומחויבות למצוינות. 

עם הגישה הנכונה, תוכלו ליצור חוויית שיווק ולמידה מרגשת ומשמעותית עבור התלמידים שלכם.

זכרו – תלמידים מרוצים של הקורסים שלכם יוכלו להיות שגרירים שלכם בעתיד, להמליץ בכל הזדמנות ולהוות גם לקוחות שלכם בקורסים הבאים.

כמה הכתבה הזו עזרה לך?

הקלק/י על הכוכב

דירוג ממוצע 5 / 5. מספר דירוגים 2

עדיין אין דירוגים...איזה כיף שאת/ה המדרג/ת הראשונ/ה 😍

רוצים להגדיל את כמות הפניות ולנהל אותם בחוכמה בעזרת אוטומציות?
השאירו פרטים ואצור קשר כדי לקחת את העסק שלכם עוד צעד אחד קדימה