מה זה ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים?

ייעוץ לעסקים קטנים שונה בצורה מהותית מייעוץ שיווקי לעסקים בינוניים וגדולים, או מותגים.

בעוד יועץ שיווקי למותגים מתייחס בין השאר לשימור המותג 

כמטרה ולרשותו תקציבי פרסום גדולים, 

יועץ שיווקי לעסקים קטנים צריך להשתמש בתקציב קטן,

לפעמים מינימאלי, על מנת להגיע לתוצאות מיידיות.

 

 

לפעמים, יועץ שיווקי לעסקים קטנים אפילו מחליף את מנהל השיווק בעסק,

למעשה משמש כמנהל שיווק בפועל, בתיאום עם מנכ”ל החברה או בעל החברה.

כשבעל העסק לוקח יועץ שיווקי, למה הוא מצפה?

 

 

 

ראשית, מכיוון שמדובר בעסק קטן, בעל העסק צריך לצפות שהיועץ השיווקי גם יידע להוציא לפועל את הדברים שיומלץ לו. 

אחרת, יצטרך להיות מעורב כאן גם בעל מקצוע נוסף או אפילו כמה בעלי מקצוע אחרים.

 

זה לדעתי ההבדל הגדול בין ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים ובין ייעוץ שיווקי לשאר העסקים: יועץ שיווקי בעידן שלנו צריך להבין בהמון תחומים וצריך גם לבצע אותם.

 

כיוונים שונים בייעוץ שיווקי עסקי

 

אם למשל היועץ השיווקי ימליץ לעבוד בפייסבוק, הוא גם ינחה את העסק איך עושים את זה.

 

המלצה לבנות אתר, (מאד פשוט וזול כיום לשווק את העסק כשיש אתר אינטרנט)

הוא גם ינחה, ילווה וידאג ליידע את בעל העסק לבנות אתר נכון לשיווק ב-2020.

גם אם זה נראה לכם לא ריאלי, אנחנו נמצאים בעידן שבו היועצים 

חייבים להבין בלא מעט תחומים וצריכים גם לדעת לבצע את הדברים בפועל.

 

הצלחת השיווק של העסק תלויה בשיתוף פעולה וראש פתוח.

 

 

 בשפה המקצועית זה נקרא Hands-On.

עוד דוגמה: אם היועץ השיווקי ימליץ לפתוח לעסק ערוץ גוגל לעסק שלי (זה אגב מומלץ כמעט לכל סוג של עסק) – הוא ינחה את בעל העסק איך עושים זאת ואף יסייע לו באימות הנכס הדיגיטלי.

תהליך שיווק מוצלח הוא לא בשמיים
תהליך שיווק מוצלח הוא לא בשמיים

מהירות ויעילות הם שם המשחק בייעוץ שיווקי לעסקים קטנים

 
היועץ השיווקי של העסק, יצטרך לדעת להגדיר את האסטרטגיה של העסק במהירות וביעילות
 ולא למרוח את זה על פני כמה חודשים (במקרה הטוב) ולהגיע מהר ליישום ההמלצות.
 
לדעתי, יועץ שיווקי טוב צריך להקדיש לא יותר מכמה פגישות
 על מנת לגבש אסטרטגייה שיווקית לעסק ולחתור להגיע כבר לתוצאות מיידיות.
 
כמובן, שלא צריך לוותר על השלב הזה של תחקור בעל העסק ועבודה מקדימה,
 
גיבוש האסטרטגייה השיווקית אינו העיקר (בשונה מייעוץ שיווקי אצל עסקים שהם מותג) אלא ההוצאה לפועל של האסטרטגייה היא העיקר (ת’כלס).
 

  

שימוש בכלים יעילים בעלי עלות נמוכה לניהול העסק

 

ייעוץ שיווקי לבעלי עסקים קטנים מאלץ יועצים שיווקיים לחשוב מחוץ לקופסה. למה הכוונה מחוץ לקופסה?

להשתמש בכלים ובאפליקציות יעילות בעלות עלות נמוכה לניהול העסק ולניהול השיווק של העסק. למשל: 

  • תוכנות לניהול קשרי לקוחות (CRM)
  • תוכנות לדיוור לקוחות (בדרך כלל הולכות ביחד עם CRM)
  • ניהול משימות בעסק
  • תוכנות גרפיות + אתרי תמונות
הצלחה של שיווק העסק נמדדת בהגדלת הכנסה
הצלחה של שיווק העסק נמדדת בהגדלת הכנסה
  •  

אלה רק חלק קטן מהכלים שהיועץ השיווקי צריך להכיר, לדעת מה להתאים לבעל העסק.

 

לסיכום: 

ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים שונה מאוד מייעוץ שיווקי למותגים או לעסקים גדולים בכך שהייעוץ צריך להיות : 

  • אפקטיבי
  • מהיר
  • ולחתור לתוצאות מיידיות.

 

היועץ השיווקי של היום, בשנת 2020, צריך להיות בעל ניסיון וידע של מנהל שיווק Hands-On, עם יכולת מצד אחד להבין מהם צרכי העסק ומצד שני איך להוציא הכל לפועל, ללא הוצאות מיותרות. 

 

חושבים שזו דרישה מוגזמת? אני דווקא לא 😉