ייעוץ שיווקי לעסקים

מי צריך ייעוץ לשיווק העסק ?

למה שיווק עסקי כל כך חשוב?

אם אתם בעלי עסקים, בוודאי הגעתם לשלב שבו אתם חושבים שאתם זקוקים לייעוץ שיווקי. 

במאמר הזה אעזור לכם להתמקד ולראות מה זה בעצם ייעוץ שיווקי, האם אכן אתם זקוקים לו ואיך מוצאים יועץ שיווקי. 

שאלון שיווק לעסקים

 

תוכלו להתחיל עם השאלון הקליל הזה שיתן לכם מושג על השיווק בעסק שלכם, או להמשיך לקרוא.

אז בואו נתחיל: 

ייעוץ שיווקי לעסקים ניתן בדרך כלל בכמה נקודות אפשריות בעסק:

 
  1. אתם לפני הקמת עסק ואתם זקוקים לייעוץ אשר לוקח בחשבון את כל המרכיבים השיווקיים בעסק
  2. אתם נמצאים בצומת דרכים בעסק, בה אתם מרגישים שדברים לא זורמים או שדרושים שיפור
  3. אתם נמצאים בנקודה בעסק, בה גדלתם והתפתחתם אך אין ביכולתכם המקצועית לדעת לאיזה כיוון כדאי להתפתח ואתם מתלבטים ומתחבטים בשאלות כמו: 
  • האם להוסיף כסף לפרסום?
  • באיזה ערוצים לשווק את העסק?
  • האם לשכור איש מכירות?
  • האם להקים אתר מכירות?
  • האם יש עוד שירותים או מוצרים שאני יכול/ה להוסיף לעסק?

תהליך של ייעוץ שיווקי ב-5 שלבים.

תכנון משימות –

פעולות שצריך לבצע לפני הכל.
הבנת העסק מנקודת המבט של בעל העסק ומנקודת המבט של הלקוחות.

דע את המתחרים – 

חשוב מאוד לעשות ולהכיר “מחקר מתחרים” 
מחקר מתחרים טוב הוא לדעת מה כל המתחרים עושים אצלם בעסק כדי שיצליח. 

החלטה משותפת על שיטות השיווק הטובות ביותר לעסק ספציפי

התחלת התהליך –

מה עושים דבר ראשון ומה דבר שני וכך הלאה לפי תכנון משימות מסודר שנקבע בתחילת התהליך.

הערכת מצב העסק – 

באיזה מצב העסק נמצא בנקודת הזמן “הווה”.

מה קורה לעסק לאחר כל משימה לשיפור תוצאות השיווק?

הייעוץ השיווקי עובר על כל המאפיינים של העסק, 

שואל שאלות  כגון: 

  • מי הקהל העיקרי שלך?
  • מהם המוצרים שאתה מוכר?
  • באיזה מחיר אתה מתמחר את המוצר או השירות שלך?
  • כמה אתה מרוויח על כל מוצר או שירות שלך ומה חשוב לך למכור יותר?
  • מה תקציב השיווק להתחלה כי אם שיווק מצליח השמיים הם הגבול.

שלב מתקדם בשיווק העסק – 

בנקודת זמן זו נבחן הצלחת הייעוץ השיווקי ונקבעות מטרות חדשות, מעודכנות יותר מהראשוניות.

 

למעשה “סוגר את הקצוות” לעסק, על מנת שתוכלו לצאת לדרך עם אסטרטגייה שיווקית ברורה ולגבש תוכנית שיווקית ואף לסייע לבעל העסק לפעול לפיה.

 

 יותר מכירות והכנסות זו התוצאה של שיווק נכון לעסקים.

 

אחת המטרות העיקריות של כל עסק היא להרוויח ולמכור, ובהמשך גם לגדול ולהתרחב. עסק שזו לא המטרה העיקרית שלו, הוא לא עסק, אלא מלכ”ר (מוסד ללא כוונת רווח). כמובן שישנן עוד מטרות, למשל: לחבר בין אנשים, לפתור בעיה מסוימת, לשמח, לדאוג לצורך בסיסי, למשל: מזון, בגדים וכו’. 

זיכרו, רווח זה מה שנשאר לכם ביד אחרי שקיזזתם את כל ההוצאות של העסק.


המטרה היא להרוויח כסף, וכמה שיותר!

עליכם להכין תוכנית שיווקית שבה מגדירים את מקורות הרווח של העסק.

את ערוצי השיווק ואת ההוצאות הצפויות.

להיעזר ביועץ שיווקי שיבנה עבורכם ואיתכם אסטרטגיה שיווקית ויתכנן את התוכנית השיווקית. 

בהמשך ארחיב מה עושה בדיוק יועץ שיווק אבל רק אגיד כרגע שיועץ שיווקי יכול לתת ייעוץ לכל מיני סוגי עסקים, במגוון ענפים במשק, למשל: 

  • בתחום הקמעונאות
  • בתחום המזון
  • בתחום האירועים
  • בתחום השירותים
  • בתחום הבנייה 

כדאי מאוד להיעזר ביועץ שיש לו ניסיון בענף שלכם.

יועץ שיווקי מקצועי מכיר את העסקים המתחרים, יודע מה מצב השוק עכשיו וייתן לכם עצות שייקח לכם המון זמן להגיע אליהם לבד. 

מי עושה ייעוץ שיווקי לעסקים

אז הבנו כמה חשוב להעסיק יועץ שיווקי בכל מיני שלבים של התפתחות העסק. אבל מי עושה ייעוץ שיווקי לעסקים? 

 

עסקים בדרך כלל נעזרים ביועץ מקצועי, שיש לו ניסיון מוכח בעבודה עם עסקים. זה יכול להיות יועץ של מטעם המדינה, למשל יועצים של מעוף, שמעסיקה יועצים שיווקיים בסבסוד מהמדינה, או שאפשר להיעזר ביועץ שיווקי עצמאי שמביא איתו “קבלות” לעבודה עם עסקים. 

מה המומחיות של יועץ שיווק?

על יועץ השיווק להבין היטב את המהות של העסק מבחינת: קהל יעד, מוצרים, שירותים, מתחרים, ערכי המותג וכל מה שרלוונטי על מנת לגבש אסטרטגייה שיווקית ותוכנית שיווקית. 

 

אם אתם לא מכירים יועץ כזה, חשוב לקבל המלצות מאנשים שאתם מכירים, או לבדוק את ההמלצות ברשת. כמו כן כדאי מאוד לעקוב אחרי יועץ שיווקי כזה, משתי סיבות:

  • זה ייתן לכם השראה לעשות שינויים בעסק שלכם, תוכלו לקבל טיפים ורעיונות וליישם אותם בעסק שלכם
  • תוכלו כך לראות אם אתם מתחברים ולבחון את המקצועיות ואת הרלוונטיות עבורכם

לרוב היועצים, יש השכלה רלוונטית של תואר במנהל עסקים או כלכלה, או ניסיון של כמה שנים בעבודה עם עסקים. כמובן שהשילוב המנצח הוא יועצים שקיבלתם עליהם המלצה או שיש להם המלצות בגוגל מיי ביזנס, השכלה וניסיון.

מה בעצם מקבלים מייעוץ שיווקי לעסקים?

 

מטרתו של הייעוץ היא לגבש אסטרטגייה שיווקית לעסק ולתכנן תוכנית שיווקית, על מנת למקסם את התוצאות של העסק בזמן הקצר ביותר. קראו כאן עוד על ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים

בעזרת ייעוץ קצר ואפקטיבי, ניתן להגיע לתוכנית שיווקית של מוצר או שירות או אפילו רעיון שעדיין לא יושם. 

ראשית, עושים מיפוי של הפעולות השיווקיות שנעשו ושל המוצרים והשירותים. 

לפני הייעוץ הראשון, יקבל העסק שאלון שבו יפרט את הפעילויות השיווקיות שנעשו ורשימת נכסים דיגיטליים. ככל שיהיה שיתוף פעולה יותר פורה בין בעל העסק לבין היועץ השיווקי – כך יצליח הייעוץ יותר!

לאחר מכן מגבשים תוכנית שיווקית, שהיא בעצם תוכנית פעולה, הפורטת את העלויות השיווקיות על מנת להגיע למטרה שהוגדרה והערכה של כמה יעלה כל שלב.

במהלך הפגישות, בעל העסק יקבל משימות לביצוע, שאותן ישלח ליועץ השיווקי ובפגישה הבאה יעברו עליהן. 

משך פגישה כשעה וחצי, והיא ממצה מאוד ובדרך כלל אפשר להספיק בה הרבה יותר כאשר בעל העסק ממוקד ורתום למטרה. 

 

הפגישות הן שיחות וידאו, לרוב הן יותר יעילות ויותר ממוקדות לעומת פגישה פיזית והן אף חוסכות את זמן הנסיעה ואת כל ההסחות שיש בדרך כלל בפגישה פיזית. 

כמה זמן לוקח ייעוץ שיווקי?

 

ייעוץ שיווקי הוא תהליך, שאורכו בין כמה פגישות לכמה חודשים או אפילו שנה. זה כמובן משתנה מעסק לעסק, ותלוי ברמת המורכבות השיווקית של השינויים שיש לבצע בעסק. 

 

בתחילה, עושים שיחת ייעוץ פעם בשבוע, לאחר מכן אפשר לרווח את הפגישות הטלפוניות לפעם בשבועיים. מעבר לכך אני מאמינה שהתוצאות יהיו פחות טובות אם נפגשים פעם בחודש.

ייעוץ שיווקי זה תהליך, צריך הרבה סבלנות

ייעוץ שיווקי – המחירים מתחילים מ-500 ש”ח.

 

מחירי הייעוץ נעים בין 500 ש”ח ל-1,200 ש”ח (לא כולל מע”מ) לשיחת ייעוץ, בהתאם למומחיות היועץ ונסיונו. 

כמו כן יש בדרך כלל הנחה על מספר פגישות שנקבעו מראש, כלומר “חבילות” למשל של 4 ייעוצים,  8 או 12.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *